021-41454

۵ حیوان وحشی کانادا که نگهداری آنها قانونی است!

حیوان وحشی کانادا

حیوانات موجودات دوست داشتنی ایی هستند، و البته سلیقه از فردی به فردی دیگر متغیر است و برخی تنها به چند گونه از حیوانات علاقه دارند، برخی دیگر، به اصطلاح حیوان دوست هستند بطور تمام.

همچنین بسیاری از حیوانات بدلیل زیبایی ظاهری خاص شان و یا رفتار و کاراکتر حیوانی خاص خود مورد علاقه بسیاری از انسان ها هستند.

داشتن یک حیوان خانگی یک تجربه ایی عالی و بی نظیر ممکن است برای شما شود و باشد. گاهی یک حیوان خانگی را به عنوان یک همراه می‌خواهید یا گاهی علاقه فراتر می رود و آن را بهترین دوست خود می دانید.

گاهی این علاقه بسیار فراتر می رود و شخصی ممکن است یک یا چند گونه حیوان را به مانند یک انسان و همدم دوستشان داشته باشد.

همچنین این علاقه ممکن است به حدی باشد که حتی اگر حیوان مد نظر اهلی هم نباشد، باز شخص دوست داشته باشد ریسک بخرج دهد و بگونه ایی با رعایت نکاتی برای امنیت جان خود و دیگران، بخواهد از آن ها نگهداری کند.

اما نگهداری خانگی حیوانات وحشی یا تردد با آن ها در اماکن عمومی، غیرقانونی است و دلیل آن هم مشخص است اما ممکن است در برخی موارد قانون استثنا قائل شود و این استثنا از قوانین کشوری به کشوری دیگر و همچنین گونه هایی به گونه های دیگر از حیوان ها ممکن است متفاوت باشد.

۵ حیوان وحشی کانادا که نگهداری آنها قانونی است!

ما در این مطلب به معرفی ۵ حیوان وحشی کانادا که نگهداری آنها در خانه قانونی است برای شما عزیزان همراه یزدان گشت سفیران می پردازیم. در صورت تمایل از صفحه اصلی وبسایت دیدن نمایید تا با خدمات ما که از صفر تا صدشان را با شما همراه خواهیم بود، آشنا شوید و ما را مفتخر به خدمات دهی در زمینه انواع ویزا از جمله ویزای کانادا، ویزای شینگن و … و همچنین تورهای خارجی نظیر تور ایتالیا، تور کانادا، ترکیه، ارمنستان، دبی و … بنمایید.

بیش از این گزافه گویی نشود و به معرفی ۵ حیوان وحشی کانادا که نگهداری آنها در منزل قانونی است بپردازیم.

 

کپی‌ بارا

۵ حیوان وحشی کانادا

کپی بارا بعنوان بزرگترین حیوان جونده جهان مشهور است. کپی بارا اهلی نبوده و همانطور که در تصویر هم مشخص است، شباهت زیادی به همستر را دارد.

از نظر اندازه و جثه نیز، کپی بارا اندازه یک سگ با جثه متوسط می باشد.

همانطور که گفتیم این موجود اهلی نیست اما آنقدر هم وحشی و موجب خطر نیست اما معمولا به کسانی که در منزل خود کودک خردسال و یا نوجوان دارند، نگهداری آن چندان پیشنهاد نمی شود.

چرا که کپی بارا دندان های تیز و برنده ایی دارد که ممکن است ناخودآگاه گاز بگیرد و باعث ایجاد صدمه و حتی عفونت هم گردد و در کل خلاصه بگوییم که ممکن است گاها تهاجمی رفتار کند.

از نکات قابل ذکر برای نگهداری کپی بارا این است که مصرف علف بالایی دارد و همچنین حتما به محیطی با اندازه ایی مناسب برای آب بازی و شنا نیاز دارد.

والابی یا همان کانگرو با سایز متوسط

۵ حیوان وحشی کانادا

والابی یا همان کانگرو با سایز متوسط، حیوان بومی کشور استرالیا می باشد. والایی در اصل یک کانگرو با جثه ایی کوچکتر می باشد. همچنین این حیوان در استان آلبرتا کانادا از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

والایی با بچه کانگرو اشتباه نشود و در واقع گونه ایی خاص از کانگرو است.  والایی که می تواند در کانادا یک حیوان خانگی نیز باشد، میتواند تا سه فوت یعنی حدود نود سانتی متر رشد کند.

همچنین والایی از هوش نسبتا خوب و استعداد قابل توجهی در تعلیم پذیری برخوردار است و همچنین بازیگوشی جالب و خاص خود را دارد که بسیار جذاب تر و دوست داشتنی ترش می کند.

نگهداری از این حیوان دوست داشتنی و نا اهلی کمی ممکن است دشوار باشد اما خوشبختانه خواب راحتی دارند و در یک کیسه مخصوص شان که باید خریداری شود، براحتی می خوابند و قابل حمل و نقل در همان حالت نیز می باشد و بسیار هم دوست داشتنی!

گوزن مانتجک (Muntjac)

۵ حیوان وحشی کانادا 3

گوزن مانتجک گونه ایی از گوزن ها است که بومی کانادا بوده و اهلی نمی باشد. نام لاتین آن barking deer می باشد که به فارسی می شود: گوزن پارس کننده!

این حیوان دوست داشتنی بومی کانادایی می‌تواند تا ۲۰ پوند وزن داشته و رشد نماید که با این رشد شبیه یک بامبی کوچک می شود.

نکته جالب درباره گوزن مانتجک این است که اسم خود را بیاد نگه می دارد. همچنین عادت دارد که در جعبه ایی کوچک بخوابد.

شوگر کلایدر (Sugar Glider)

۵ حیوان وحشی کانادا

شوگر کلایدر از دیگر حیوان وحشی کانادا که نگهداری آنها قانونی است می باشد که بسیار محبوبیت خاص خود را در کانادا دارد و دارای ظاهر و ترکیب رنگ بندی بویژه در صورتش بشکلی منحصر بفرد و جذاب می باشد.

شوگر گلایدر اهلی نیست و در دسته  پستاداران طبقه بندی می گردد که اندازه ایی کوچک نیز دارد.

شوگر گلایدر شدیدا به مواد خوراکی شیرین علاقه زیادی دارد و بخش شوگر اسم این حیوان به همین دلیل انتخاب شده است و بخش گلایدر آن هم به دلیل  توانایی پرواز گلایدر مانندشان می باشد.

نکته جالب درباره این حیوان نا اهلی بسیار دوست داشتنی این است که همانند گوزن مانتجک اسم خود را بخاطر بسپارد و همچنین به کارها و دستوراتی که به وی در صورت تعلیم داده می شود، واکنش نشان می دهد و در کل حیوانی بازی گوش و واقعا دلبر است.

اما نکته مهم درباره این حیوان این است که شوگر گلایدر ها به اصطلاح علمی “کلنی زی” هستند؛ یعنی نمی توانند تنها باشند و از تنهایی ممکن است حتی بمیرند و منظور از تنهایی نداستن جفت همنوع خودش است.

روباه فِنِک (Fennec)

۵ حیوان وحشی کانادا 5

روباه فنک Fennec بویژه از جنبه ظاهری، بسیار محبوب و جذاب و دلربا می باشد و شدت محبوبیت آن در کانادا بقدری است که می توان گفت که جایزه محبوبیت حیوانات خانگی غیر اهلی کانادایی در این لیست به این موجود تعلق می گیرد!

ویژگی جالب روباه فنک این است که اخلاقی ترکیب از سگ و گربه دارد، حس و حالت مستقل گونه ایی مانند گربه و خلق و خو گرم و احساسی و با وفا همانند سگ دارد.

نکته جالب آخر درباره این موجود دوست داشتنی، این است که شدیدا به سر و صدا حساس هست و بهتر است سکوت را در جوارش رعایت کنیم!

 

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :