021-41454

نکات مهم در سفر به کانادا

امنیت در کانادا

نکات مهم در سفر به کانادا

وقتی شما تصمیم دارید که به کشور بی نظیر کانادا سفر نمایید ، ملزم خواهید بود تا یکسری نکات را بخاطر سپرده و رعایت نمایید که این قضیه برای سفر به هر مقصدی صادق است. بدین ترتیب شما خاطر جمع خواهید بود که سفری راحت و دلپذیر و همچنین ایمن را تجربه خواهید کرد.

اگر بخواهیم موردی مثال بزنیم، برای نمونه بهتر است که بدانید در کانادا از چه مناطقی می بایست دوری نمایید و یا آشنایی با یکسری قوانین خاص این کشور ، دسترسی به اماکن، در نظر گرفتن آب و هوا و … به کارتان خواهد آمد.

درباره چندی از نکات مهم در سفر به کانادا با شما عزیزان همراه یزدان گشت سفیران در این مطلب با بیان نکات کلیدی تر همراه خواهیم بود.

نوع لباس برای سرمای این کشور

کانادا بعنوان کشوری پهناور ، تنوع آب و هوایی خود را دارد اما در کل می دانیم که کشوری با آب و هوای سرد است حالا برخی جاها شدت سرما بالاتر و برخی جاها در این کشور بالعکس.

پس بهتر است که قبل از سفر راجع به آب و هوای مقصد خود اطلاعاتی کسب کنید. مثلا در سفر به ونکوور در فصل زمستان با سفر به شهری مانند وینیپگ شرایط جوی، زمین تا آسمون فرق دارد. بطور عمومی برای بازه ها زمانی سرد بویژه زمستان این لوازم را همراه داشته باشید: چکمه ها برفی از جنس مرغوب، لباس های پشمی، کلاه پشمی، کاپشن ضد آب با کلاه و امثال این ها.

حفاظت از خود در برابر جرایم احتمالی

کانادا همواره بعنوان یکی از امن ترین کشورهای دنیا با کمترین میزان آمار جرم و جنایت یاد می شود اما متاسفانه در اکثر شهرهای بزرگ در هر کشوری، یکسری جرم و جرایم کوچکی رخ می دهد.

و بدتر از همه، سارقان و خلافکارن اکثرا افراد توریست و مراکز گردشگری و هتل ها را بیشتر بعنوان طعمه خود در نظر دارند. در این مورد از سری نکات مهم در سفر به کانادا پیشنهاد می شود که مدارک و بویژه پاسپورت خود را در گاوصندوق هتل یا محل اقامت خود قرار دهید و از این مدارک، کپی بهمراه عکس همراه داشته باشید.

درباره پول نقد هم به مقداری که فکر می کنید نیازتان هست، همراه داشته باشید و حدالامکان از حمل پول نقد با مبلغ بالا همراه خود پرهیز نمایید.

اگر هم با وسیله نقلیه شخصی مانند خودرو اجاره ایی و امثال آن تردد می نمایید و ساک و چمدانتان همراهتان است،

بهتر است آن را به همراه وسایل با ارزش دیگر در صندوق عقب خودرو بطوری که در معرض دید نباشد قرار دهید.

اگر هم مشکلی ندارید و قرار است وارد محلی امن تر (یعنی بغیر از خیابان) وارد شوید، این وسایل را همراه خود ببرید تا احیانا سر وقت خودرو شما نروند.

برای هر پیشآمد آب و هوایی خود را آماده نمایید

کشور کانادا به شرایط آب و هوای سرد و البته سخت بویژه در فصول سرد و در فصل زمستان مشهور است. پس بهتر است که شما هر روز پیش بینی هوای روزهای آینده از طریق اخبار یا اینترنت را چک نمایید و بدانید که ممکن است آب و هوا در این کشور یکدفعه ایی دچار تغییر شرایط گردد.

یک سایت رسمی جهانی خوب هم بخوایم معرفی کنیم ، The Weather Network از جمله از سایت های مرجع خوب برای اطلاع از وضعیت جوی و آب و هوایی نقاط مختلف می باشد.

همچنین در زمستان اگر در جاده ها تردد می نمایید خود را برای بسته شدن احتمالی جاده بدلیل یخ زدگی یا وقوع بهمن، طوفان، گرد بادهای برفی و نظیر آن آماده نمایید . ضرورت وجود زنجیر چرخ یا لاستیک های مخصوص برف هم که بدیهی است.

پارک های ملی و قوانین خاص آن ها

پارک های ملی کشور کانادا دارای محبوبیت بالای خود می باشند و تعداد بالا و متنوعی از این نوع پارک در دل شهرهای مختلف این کشور است که هر کدام قوانین خاص خود را داشته و حساسیت های خاصی روی آن ها وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم که برای بر نخوردن به مشکلی قانونی و عدم انجام عملی بدون دانستن غیرقانونی بودن آن، از وبسایت رسمی Canada Parks دیدن نموده و اندک توضیحات و قوانین از پارک مقصد خود را مطالعه نمایید.

بیمه مسافرتی

درباره بیمه مسافرتی کانادا و ضرورت داشتن آن برای سفر به هر مقصدی از جمله کانادا در این مطلب بحث کرده ایم و در کانادا برخی تفریحات محبوب نظیر اسکی، هاکی، اسنو بورد و امثال آن ها ، در عین حال که بسیار مفرح و لذت بخش است، ممکن است در صورت سهل انگاری یا عدم تجربه کافی ، باعث بروز حادثه و صدمه فیزیکی به شما شود.

حفاظت از خود در برابر خرس ها!

در کانادا بویژه در مناطق بسیار سرد و بی سکنه این کشور، خرس های زیادی وجود دارد اما این داستان تنها به مناطق پرت و بی سکنه ختم نمی گردد. برای مثال در تابستان در اکثز پارک های ملی این کشور خرس های گریزلی و خرس های سیاه دیده می شوند که خطرناک میتوانند باشند.

اگر شما تصمیم به رفتن به این مناطق را دارید ابتدا اطمینان حاصل نمایید که بیش از حد بوی مواد غذایی را راه نندازید که توجه خرس ها را بخود جلب نکنید.

همچنین از سطل ها زباله در دار استفاده نمایید و اگر پخت و پز قرار است انجام دهید، این کار را در اماکن مشخص شده و مخصوص این کار در آن پارک ها انجام دهید. در پارک “چرچیل” هم مراقب خرس های قطبی باشید که آن ها در این پارک وجود دارند.

حمل و نقل در کانادا

در کلانشهرهای کانادا ، سیستم حمل و نقل شهریه عمومی از شهری به شهری دیگر متفاوت است.

مثلا در ونکوور اسکای طویل ترین سیستم خودران اتوماتیک در دنیا را در خود دارد یا مثلا در شهر تورنتو از سیستم مترو این شهر، اتوبوس و خودرو کرایه ایی که دارای سیستمی بزرگ و با کیفیت است بهتر است استفاده نمایید.

برای حمل و نقل در مناطق روستایی کانادا، کرایه خودرو گزینه بهتری است و بدون آن بسیار سفر به حومه شهرها برایتان دشوار خواهد بود. البته در این راستا بسیاری از تاکسی ها هم در حومه شهر برای توریست ها و مردم تردد دارند.

انعام دادن

در کانادا بویژه در زمینه خدمات گردشگری و توریستی و میزبانی معمولا از شما انعامی در حدود بین 15 تا 20 درصد را از شما انتظار دارند.

همراه داشتن پول نقد به مقدار لازم

کانادا بدلیل پهناوری زیاد و در راستای آن وجود روستاها و شهرهای کوچک در کنار کلانشهرها، همچنین وجود جزیره ها متنوع و کمپ های اقامتی ، ممکن است که در این اماکن ذکر شده دستگاه خودپرداز یافت نشود و لنگ بمانید یا مجبور به برگشت مسیر و رساندن خود به یک شهر و مکان دارای دستگاه خودپرداز شوید.

اندک آشنایی به زبان فرانسوی

کانادا کشوری دو زبانه است که انگلیسی و فرانسوی است که عمده آن همان انگلیسی است اما بد نیست که بویژه برای سفرها و اقامت های طولانی مدت، کمی آشنایی و تسلط به زبان فرانسوی را داشته باشید.

برای مثال برای اقامت های کوتاه مدت، چند کلمه پیرامون حمل و نقل، اقامت، رستوران ها و غذاها، سلام و احوال پرسی، جهت ها جغرافیایی و … را بهتر است بدانید و اگر هم اقامت شما طولانی است، کمی بیشتر از موارد بالا بویژه در شهرهای فرانسوی زبان یا شهرهای نزدیک آن بهتر است که آشنا باشید.

شماره تلفن های ضروری

براس سفر به هر کشور از جمله کانادا می بایست شماره تلفن ها ضروری را بدانید. خط اورژانسی در کانادا 911 بوده و در برخی شهرها و مناطق دیگر مانند کلگری، وینیپگ و ونکوورف هالیفکس 311 می باشد.

همچنین شماره (ها) تلفن محل اقامت خود (هتل و …) و نظیر آن را نیز بهمراه داشته باشید.

رانندگی و توجه به تردد حیوانات

در بیشتر جاده ها هر کشوری ، تردد حیوانات و وجود تابلوها راهنمایی رانندگی در این راستا امری طبیعی است که این قضیه در کانادا حساس تر است، چرا که این تردد ها از حیوانات ممکن است کمی بیشتر باشد و دیگر آن که در این راستا، قوانین خاص تر و نسبتا حساس تری در کانادا وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتردر زمینه خدمات وقت سفارت ویزا و خدمات صفر تا صد ویزای پنج ساله کانادا بادفتر یزدان گشت سفیران 02141454 در تماس باشید .

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :