021-41454

پایتخت سابق کانادا

پایتخت سابق کانادا

پایتخت سابق کانادا

از سال 1840 میلادی سیاستمداران کانادا بارها به ملکه گفته بودند که شهری را به عنوان پایتخت انتخاب و اعلام کند.

سال 1857 در ماه مارس ملکه کانادا دستور داد پایتختی برای کانادا انتخاب شود زیرا در ان دوره مشکلاتی در حکومت و اقتصاد کانادا وجود داشت و در ماه دسامبر ملکه ویکتوریا شهر اتاوا را انتخاب کرد.ملکه این شهر را انتخاب کرد زیرا دارای موقعیت مناسب برای رفت و امد بود و موقعیت استراتژیکی داشت.

اتاوا چهارمین شهر بزرگ کانادا محسوب می شود.

 

تاریخچه و سایر اطلاعات آن

حکومت کانادا در گذشته و در پایتخت سابق کانادا ثباتی نداشت و این موضوع باعث شد که پایتخت را منتقل کنند که در سال 1841 کینگستون و سال 1844 مونترال و سال 1849 تورنتو بود.

در سال های 1849تا 1851 و 1855 تا 1859 تورنتو پایتخت کانادا بود . و در سال های 1851 تا 1855 و 1859 تا 1865 کبک پایتخت کانادا بودو سرانجام سال 1866 اتاوا پایتخت رسمی کانادا انتخاب و اعلام شد.

هنگامی که ملکه می خواست پایتخت رسمی کانادا را در سال 1857انتخاب کند کاری بسیار دشوار بود زیرا در ان سال از نظر اقتصاد و تجارت و سیاست کانادا وضعیتی بسیار پر تنش داشت.

مشاورانی به ملکه ویکتوریا در انتخاب پایتخت کمک کردند دلیل های زیادی برای انتخاب اتاوا وجود دارد از جمله آتاوا تنها زیستگاه در مرز ایالت‌های انتاریو و کبک است در گذشته به این دو ایالت کانادایی بالایی و کانادای پایینی گفته می شد و با انتخاب اتاوا این دو ایالت بهم وصل شد و مردم انگلیسی و فرانسوی را بهم پیوند داد.

و همچنین به دلیل جنگ سال 1812 میلادی پایتخت کانادا را منتقل کردند زیرا شهرهای مهم کانادا که به مرز های امریکا نزدیکند اسیب پذیرند و اتاوا در مرز قرار ندارد و دور تا دورش را جنگل احاطه کرده است.

اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :