021-41454

هنر و معماری باروک در کشور ایتالیا

هنر و معماری باروک در کشور ایتالیا

هنر و معماری باروک در کشور ایتالیا

هنر و معماری باروک در کشور ایتالیا

در ایتالیا،نقاشی، مجسمه سازی و معماری الهام بخش از مانیریسم به سبک اخیر باروک است.معماری و هنر باروک، سبک همیشگی معماری اروپا و مستعمرات اروپایی ویژه در کشور آمریکا در سالهای 1600، و در بعضی از مکان ها، تا سال 1750 را شامل می شود.

قسمتی از ویژگی های این سبک در هنر و معماری نیمه ی اول قرن 18 رواج پیدا کرد،همچنین در این دوره به طور کلی به عنوان Rococo ( سبک هنری قرن 18 میلادی) نامیده شد و تقریبا شبیه با سبک پادشاه لوئی پانزدهم در فرانسه شناخته شده است.

جلوه های این هنر در جنبه ی معنوی هر کشور اروپایی،و دیگر مرکز های مهم سکونتگاه های اسپانیایی و پرتغالی در آمریکا و دیگر پایگاههای مرزی، پدیدار است.اصطلاح باروک به عنوان تعریف کننده ی دوره های ادبیات و موسیقی است.
از ویژگی های عمومی هنر باروک حسی از تحرک، انرژی و تنش واقعی یا تلویحی را میتوانیم نام ببریم.رویارویی پر قدرت نور و سایه بر تأثیر های نمایشی بسیاری از نقاشی ها و مجسمه ها افزایش پیدا میکند و حتی عمارت های باروک با دیوارهای موجدار و عنصر های تزئینی نمای بیرونی آن،دلالت بر تلاطم و تحرک دارند.همچنین مینویی بودن در آثار هنر باروک به چشم می خورد؛به عنوان مثال در کشورهای کاتولیک رومی،
احساسات شور و سرور،شهادت یا تجسمات معجزه گونه، رایج است.

فضای بی انتها در اغلب نقاشی ها و مجسمه های باروک اعلام شده است؛در سراسر رنسانس و در دوره ی باروک، نقاش ها در آثار های خود حس با شکوه از فضا و ترسیم واقعیت چشم انداز را جستجو می کردند.

رئالیسم از جنبه های ذاتی دیگر از هنر باروک به شمار می آید؛چهره های موجود در نقاشی ها کلیشه ای نیستند بلکه افرادی با شخصیت های واقعی هستند.هنرمندان این دوره سرگرم فعالیتهای درونی ذهن خود بودند و تلاش می کردند تا وابستگی های شدید روحی را در چهره ی کسانی که نقاشی و حجاری می کردند، به تصویر بکشند.

نیرومندی،فردگرایی و بی واسطگی هنر باروک سبب آثاری چون طرح های نظامند پارچه و لباس شده و آن را به یکی از متقاعد کننده ترین دوره های هنر غرب بدل کرده است.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :