021-41454

نکات مهم برای رزرو هتل و ترفندها

نکات مهم برای رزرو هتل و ترفندها

نکات مهم برای رزرو هتل و ترفندها

می توان گفت صرف نظر از اینکه کیفیت سفر را خود شخص میتواند برای خود تعیین کند، باید گفت که عموما بخش قابل توجهی از کیفیت سفر و تور شما به محل اقامت تان و منظور بیشتر همان هتل اقامت شما بستگی دارد.

مسافر در اکثر مواقع بدلیل عدم آگاهی از معیار های خوب بودن محل اقامت و هتل مورد نظر، باعث انتخاب نادرست و هدر رفتن هزینه خود می شود. برای مثال با بحثی مانند اینکه یک هتل سه ستاره با یک هتل چهار ستاره دقیقا چه فرقی دارد ممکن است آشنا نباشد و یا شخص اطلاع ندارد که اصلا چند ستاره بودن هتل بر حسب چه معیارهایی انتخاب می شود. یا ممکن است کیفیت محل اقامت مسافر بسیار خوب باشد اما از اماکن اصلی و مرکز شهر چه توریستی، اداری و غیره دور استو مواردی امثال این.

و همچنین ممکن است برعکس هم اتفاق افتد یعنی ممکن است هتلی دور از مرکز شهر و اماکن اصلی هدف شخص توریست باشد اما شهر مقصد از نظر سیستم حمل و نقل بسیار قوی باشد و این قضیه دور بودن از مرکز شهر دیگر آنقدر عیب خاصی در نظر گرفته نشود. و البته خیلی معیارهای دیگه که در حد چند جمله نمی توان گفت. بنابراین ما در این مطلب برای شما عزیزان همراه یزدان گشت سفیران تا حد امکان، تمام سرفصل ها کلیدی در راستا موضع بحث را برای شما آماده کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

تمامی هتل ها شهر مقصد را بررسی نمایید.

در این راستا، در نظر بگیرید که تعداد هتل های یک شهری ممکن است با شهری دیگر متفاوت باشد، برای مثال اگر برای ایروان ارمنستان هتل می خواهید انتخاب کنید، با لیست محدودتری نسبت به شهری مانند دبی یا استانبول رو به رو می شوید. شاید برای شهری مانند ایروان بتوانید با چندتا سرچ در اینترنت و نظر چند توریست دیگر، راحت تر و سریع تر هتل مورد نظر را انتخاب نمایید اما برای شهری مانند استانبول، تعدد بالای هتل ها، تنوع کیفیت و قیمت آن ها و موقعیت مکانی آن ها ممکن است شما را هنگام انتخاب سردرگم کند.

این سردرگمی باعث می گردد که یا خودتان بدون در نظر گرفتن همه معیار ها بصورت نسنجیده انتخاب نمایید و یا بدلیل عدم آگاهی، این امر را به آژانس مسافرتی مد نظرتان بسپارید.

آنگاه شخصی که تور شما که شامل هتل نیز می گردد را می بندد ممکن است هتلی انتخاب نماید که دلخواهتان نباشد و دلیل این امر عدم صداقت کاری یا سودجویی آن آژانس مسافرتی (اگر معتبر باشد) نیست! بلکه شما شاید توضیحات کافی از محل اقامت دلخواه تان نداده اید و یا عدم اطلاع لازم از هتل ها، معیارهای کیفیت یک هتل، حضور ذهن نداشتن معیارهای دیگر (مانند موقعیت مکانی هتل، خدمات آن و …)  باعث می گردد که در حدی توضیح دهید که خود متصدی تور بنا به توضیحات شما مناسب ترین هتل را انتخاب نماید و با این اوصاف، شما از محل اقامت خود راضی نباشید و این تقصیر شخص دیگری نیست.

راهکار چیست؟

توصیه ما در این راستا این است که بصورت اینترنتی چه از سایت های مرجع و معتبر رسمی جهانی و یا چه سایت های ایرانی در صنعت توریسم که اطلاعات کامل هتل ها را در اختیار شما قرار می دهند از صفر تا صد تحقیق کنید.

منظور از صفر تا صد این است که از پایین ترین هتل تا لوکس ترین هتل 6 ستاره را بدون در نظر گرفتن بودجه خود، کاملا بر حسب نیاز خود بررسی نمایید. با انجام این کار، برای مثال از 100 هتل (که از بدترین به بهترین هتل مقصد را شامل می شود)، شما یه لیست حداقل 10 تایی می توانید تهیه کنید و از بین این 10 هتل، آن هتلی که به بودجه شما نزدیک تر است را انتخاب می نمایید و اینطوری نه نیاز به تغییر بودجه است و نه هتل انتخابی خارج از معیار کیفیت و علاقه شما می شود.

انجام این کار حداقل برای بدست آوردن یک اطلاع کلی و کافی از هتل ها سر جمع یک ساعت هم نمی شود.

بررسی خدمات هتل ها و مقایسه آن ها

این را هم در نظر داشته باشید که نود درصد از لیست ارائه خدمات هتل ها با یکدیگر یکسان است، تنها کیفیت و نوع خدمات دهی است که معیار کیفیت هتل می گردد.

همچنین نیازهای خود را بررسی کنید، ممکن است در یک هتل بزرگ در مشخصات خدمات آن برای مثال “پارک آبی” را نیز شامل کند و این توجه شما را جلب کند. اما هنگام اقامت اصلا حتی یک بار هم به آنجا سر نزنید! و یا مثالی دیگر ممکن است برایتان بسیار خدمات رستوران و غذای هتل مقصد مهم باشد اما در طول سفرتان، خلق و خوی تان اینطور باشد که بخواهید بیشتر از اقامت در هتل، در شهر گردش کنید و در خارج از هتل وعده ها غذایی خود را صرف کنید. و دیگر موارد مشابه…

هتل مقصد چند ستاره است؟

در راستا نکات مهم برای رزرو هتل این را در نظر بگیرید که همیشه تعداد ستاره هتل معیار میزان کیفیت دقیق آن هتل نمی باشد. همچنین این قضیه از شهری به شهر دیگر متفاوت است. فقط این را بدانید که در شهرهای توریست خیز و محبوب در گردشگری، ستاره های هتل دارای معیار و دقت دقیق تری است تا به نسبت شهرهایی پرت و توریست ناپسند! پس در کل بدانید بالای 80 درصد از انتخاب هتل و در نتیجه رضایت شما از اقامت تان به توجه به کیفیت و چند ستاره بودن هتل بستگی دارد. در کل توجه به چند ستاره بودن هتل، یک ترفند سنتی و معیاری مهم در انتخاب شما خواهد بود.

عکس های پر زرق و برق، ممکن است گمراهتان کند!

همیشه  صادق است که یک تصویر خود گویای هزاران کلمه است و شدت این امر، ممکن است باعث سوء استفاده کردن از تاثیر عکس بر شخص شود. بطور خلاصه بخواهیم بگوییم، این است که توجه داشته باشید که “صرفا” تحت تاثیر عکس های هتل قرار نگیرید. صد در صد در سایت های مرجع جهانی هتل ها، آن ها بهترین عکس های خود را می گذارند، همانطور که ما برای مثال بهترین عکس خود را برای قرار دادن در یک شبکه اجتماعی انتخاب می کنیم! تصاویر را هم در نظر بگیرید اما به زبان ساده گول ظاهر را نخورید.

کاملا خدمات هتل را بویژه از وبسایت مرجع اگر تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارید مورد بررسی قرار دهید. بویژه ممکن است بدلیل تغییراتی در خدمات و یا هر پیشآمدی، آپدیت اطلاعات از طرف بسیاری از سایت های مرجع فارسی صورت نگیرد. بطور خلاصه در این راستا، برعکس، متن را به عکس ترجیح دهید!

اتاق های هتل یک طرف، خود هتل یک طرف!

شاید دیدن عظمت بنای یک هتل و ظاهر بسیار منحصربفرد آن، به شما تلقین کند که اتاق ها به همان زیبایی ظاهر ساختمان، دارای خدمات مطلوب مد نظر ما باشد که در این راستا در بالا هم کمی اشاره کرده ایم و باز تاکید کنیم که نه تنها خدمات کلی هتل بلکه خدمات اتاق ها را بصورت ریز به ریز مورد بررسی قرار دهید.

همچنین در راستا اقامت لذت بخش خود همواره هتل و اتاق ها را محکوم نکنید! برای مثال گروهی در هتل مقصد اتاقی را برای اقامت برمی گزیند که مناسب برای اقامت دو نفر است، اما شاید آن گروه سه نفر یا بیشتر باشند؛ به عبارتی این را بپرسید که: اتاق های هتل برای اقامت چند نفر در نظر گرفته و تجهیز شده اند؟ و از بین این تجهیزات چه چیزایی وجود دارد؟ و از بین آن ها چه کم و کاستی هایی وجود دارد و یا بالعکس شاید بسیاری از خدمات اتاق های هتل برای نیاز شما اضافی و اتلاف هزینه باشد.

حتی هدف سفر شما هم در این زمینه کاملا تاثیرگذار است. مثلا برای یک مسافر با قصد سفر تجاری، وجود اینترنت WIFI و میز کار و حتی لپ تاپ و مواردی نظیر آن جز امکانات کلیدی برای وی به حساب می آید.

خدمات پذیرایی هتل

از دیگر نکات مهم برای رزرو هتل خدمات پذیرایی هتل است. توضیح در راستا این عنوان که دیگر بدیهی است و همانند بندهای بالا باید خدمات هتل را نیز ریز به ریز مورد بررسی قرار دهید. اما نکته مهم تری که در این راستا بهتر است بدانید (و خیلی ها سر این قضیه به مشکل برخوردند) این است که آن خدمات هتل که در اطلاعات ذکر شده است آیا رایگان است؟ اگر رایگان نیست کدام خدمات شامل هزینه می گردند و کدام خدمات رایگان و همراه همان پرداختی اول هتل است؟ در کل ریزترین اطلاعات هتل ها از جمله مواردی مانند این بحث را می توانید از سایتی معتبر مانند Booking بررسی نمایید.

نظرات و کامنت ها سایر گردشگران را ملاک در نظر بگیرید

از دیگر نکات مهم برای رزرو هتل استفاده از تجربیات دیگران است. شما برفرض اگر بخواهید کالایی را آنلاین خریداری کنید، بیشتر از توجه به اطلاعات خود سایت، منطقی تر است که درصورتی که هرگونه نظردهی و نقد و بررسی آزاد باشد، نظرات کاربران را بخوانید.

درباره هتل ها هم همین صادق است؛ نه تنها در سایت های مرجع و در بخش نظرات هر هتل، بلکه در سایت های گردشگری دیگر می توانید از مطالب سایر گردشگران و بلاگرهای توریست استفاده نمایید که در این راستا اطلاعاتی کامل و مفید با عناوین تجربه سفر و اقامت در هتل x و نظیر آن استفاده نمایید.

به زبان ساده، با دسترسی آسان بصورت آنلاین به این حجم از اطلاعات، دیگر برای خود بهانه تراشی نکنید و کم اهمیت گرفتن این موضوع را تبدیل به اقامتی با کیفیت نامطلوب برای خود ننمایید.

موقعیت هتل در شهر مقصد

در این موقعیت دو حالت ممکن است پیش آید:

  • موقعیت هتل و دسترسی آن به مراکز اصلی، دیدنی، تجاری و … شهر بدلیل هزینه برایتان مهم نیست که این دیگر انتخاب خودتان است و جای گله مندی نسبت به هتل منطقا وجود ندارد.
  • موقعیت هتل و نزدیکی به مرکز شهر و اماکن کلیدی برایتان مهم است که باز دو حالت بوجود می آید: اول یا اینکه هتلی با دسترسی آسان و نزدیک به مرکز شهر و اماکن کلیدی را با قیمتی گرانتر رزرو نمایید و یا حالت دوم اینکه ممکن است هتل چندان نزدیک به مرکز شهر و بطور خلاصه در موقعیت عالی قرار نداشته باشد اما سیستم حمل و نقل شهری مقصد مورد نظرتان هم با کیفیت و آسان بوده و هم زیاد هزینه بر نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :