021-41454

جنگل ویچ وود

جنگل ویچ وود

جنگل ویچ وود

جنگل ویچ وود

«جنگل ویچ وود» (Wychwood Forest) منطقه‌ی سرسبزی است که در حال حاضر بخش کوچکی از منطقه‌ی روستایی «آکسفوردشایر» در انگلستان را پوشانده است.

در قرون گذشته، این جنگل بخش بزرگ‌تری را به خود اختصاص داده بود، اما به دلیل فرآیند جنگل زدایی و این که ساخت و از وسعت بیشتری پیدا کرد باعث شد که از وسعت این جنگل کاسته شود.

البته در درازای تاریخ این محوطه‌ی جنگل مدام در حال تغییر و تحول بوده است، به عنوان مثال بخش‌هایی از آن در طول دوران زمامداری حاکمان رومی به مزارع تبدیل شد و بعدا دوباره مجددا به جنگل تبدیل شد.

موجودیت جنگل باستانی ویج وود در کتب تاریخی این کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

از نظر ریشه شناسی نام این جنگل جنگل قبیله نام داردکه اشاره به قومی به نام «Hwicce» دارد که ظاهرا گروهی از مردمان انگلوساکسونی بودند که در قرن ششم در این منطقه زندگی می‌کردند.

بر اساس مدارک موجود ظاهرا این جنگل از دست کم سه هزار سال قبل از میلاد مسیح و در اواخر عصر برنز وجود داشته است.

 

پیشینه این جنگل

در طول دوران حکومت زمامداران رومی بر این کشور نیز این منطقه دارای یک شبکه جاده‌ای گسترده بوده و شماری از ویلاهای رومی در بخش‌هایی از آن ساخته شد که امروز بقایای آنها در این منطقه قابل مشاهده است.

بعد از آنکه امپراتوری روم کنترل خود را بر این مناطق از دست داد، بخش‌هابی از زمین‌های باز این منطقه رفته رفته دوباره به جنگل مبدل شدند.

بعدها ساکسون‌ها دوباره پایشان به این منطقه باز شده و مناطق وسیعی را برای اهداف خاص خود پاکسازی کرد و کاربری جنگل را تغییر دادند.

همچنین در گذشته این ناحیه به شکارگاه سلطنتی تبدیل شد و پادشاهان انگلیس برای مراسم شکار  اغلب سری به این جنگل می‌زدند و بعدها نیز اختیار گرفته شده و مورد استفاده بود.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :