021-41454

مردم بومی کانادا

مردم بومی کانادا

مردم بومی کانادا

مردم بومی کانادا

کانادا، اصطلاح بومیان را به ملل اول، متیس و مردم اینویت اشاره می کند . اینها ساکنین اصلی زمین هستند که اکنون در کانادا هستند. در سال 2011، بیش از 1.4 میلیون نفر در کانادا بعنوان بومی شناخته شدند. گرچه به شدت تهدید می شوند  و در موارد خاص  توسط نیروهای استعماری از بین می روند، فرهنگ، زبان و سیستم های اجتماعی بومی، توسعه کانادا را شکل داده اند و با وجود بحران شدید، همچنان زندگی می کنند

بومیان کانادا چه کسانی هستند؟
از زمان بسیار قدیم، مردم بومی در کانادا زندگی می کرده اند . آنها قبل از اینکه اروپاییها به آمریکای شمالی بیایند، نظامهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیچیده ای داشته اند

سه نوع اقلیت بومی در کانادا وجود دارد: Inuit، Métis و First Nations. Inuit به طور عمده ساکن مناطق شمالی کانادا هستند. سرزمین آنها، به نام Inuit Nunangat، شامل بسیاری از زمین، آب و یخ موجود در منطقه قطب شمال است.

ملل اول ، ساکنین اصلی این سرزمین هستند که اکنون در کانادا هستند، اغلب مناطق سرزمین های جنوب قطب شمال را اشغال کرده اند.
مردم بومی را به دو دسته تقسیم می شوند: سرخپوستان و غیره.

همه اقوام بومی در کانادا توسط قانون اساسی ، که حقوق بومی را حفظ می کند، محافظت می شوند.
تنها شش منطقه در داخل مرزهای کانادا یافت می شود:

قطب شمال
Subarctic
ساحل شمال غربی
فلات
دشت ها
جنگل شرقی (گاهی اوقات به عنوان شمال شرقی)
جنوب شرقی
جنوب غربی
حوضه بزرگ
کالیفرنیا

این نواحی براساس زبان های  آن بخش ها تقسیم بندی شده است  که ابتدا توسط ادوارد صپیر در سال 1910 تعریف شده است، در حالی که او در بخش جغرافیای زمین شناسی کانادا بود که بعدها به موزه تاریخ کانادا تبدیل شد.  چارچوب جغرافیایی Sapir توسط کتابچه راهنمای موسسه اسمیتسونیان از سرخپوستان آمریکای شمالی به تصویب رسید، اولین جلد آن در سال 1978 منتشر شد و همچنان به طور گسترده در بورس تحصیلی استفاده می شود.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا مولتی 5 ساله کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :