021-41454

فرودگاه ال مکتوم

فرودگاه ال مکتوم

فرودگاه ال مکتوم

فرودگاه بین المللی آل مکتوم پس از فرودگاه بین المللی دبی دومین فرودگاه این شهر محسوب می‌شود که در سال 2010 میلادی به بهره برداری رسیده است.

فرودگاه ال مکتوم در منطقه آزاد اقتصادی دبی قرار داشته و از امکاناتی نظیر شیوه‌های نوین ترابری، حمل و نقل برخوردار است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته فرودگاه توانایی جا به جایی سالانه 12 میلیون تن بار و 160 تا 250 میلیون نفر مسافر را دارد؛ بر این اساس، فرودگاه آل مکتوم رتبه بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را از لحاظ فضا و حجم مسافر در اختیار دارد.

این فرودگاه در 37 کیلومتری غرب دبی قرار دارد و حداقل 30 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. ساخت این فرودگاه از سال 2010 شروع شده و در ال 2017 به پایان رسید که  ظرفیتش جابجایی صد و شصت میلیون مسافر در سال است و به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان شروع به کار کرده است.

فرودگاه ظرفیت فرود چهار هواپیما که شامل بزرگترین هواپیماهای موجود در جهان است را به طور همزمان خواهد داشت و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد. دسترسی از شهر به این فرودگاه با مترو امکان‌پذیر است.

همچنین برای جابجایی سریع‌تر مسافران بین این دو فرودگاه یک خط راه‌ آهن اختصاصی هم ساخته خواهد شد.

فرودگاه آل مکتوم نیز مانند فرودگاه بین المللی دبی از امکانات بی نظیری مانند ۳ پایانه مسافری با امکانات لوکس، سالن‌های بزرگ، محل اختصاصی برای جت‌های شخصی، هتل‌ها و مراکز خرید و آشیانه‌های متعدد برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای غول پیکر برخوردار است.

با تأسیس این فرودگاه و تبدیل دبی به یک مقصد ترانزیتی برای مسافران منطقه آسیا و اقیانوس آرام، جنوب آسیا، شرق میانه، آفریقا، اروپا و استرالیا، انتظار می‌رود ترافیک مسافربری هوایی در آسمان دبی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

امکانات مختلف فرودگاه

-مراکز خرید متعدد

-رستوران ها و کافی شاپ های مختلف

-داشتن تجهیزات حمل بار

مطالب مرتبط

نمایشگاه درمان دیابت,نمایشگاه درمان دیابت پاریس,نمایشگاه درمان دیابت فرانسه,نمایشگاه درمان فرانسه,نمایشگاه درمان پاریس,تور نمایشگاه درمان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :