021-41454

غذای سرخ پوستان کانادا

غذای سرخ پوستان کانادا

غذای سرخ پوستان کانادا

 

غذای سرخ پوستان کانادا

سیب زمینی اسکیمویی (  Claytonia tuberosa )

ماهی نیز در رژیم غذایی سرخپوستان اینویت به صورت آب پز، سرخ شده و حتی مانند گذشته به شکل خشک شده مورد مصرف قرار می گیرد. غذای معروف سیب زمینی اسکیمویی ( خوراکی تهیه شده از یک گیاه خوردنی که در مناطقی از شمال کانادا و آلاسکا رشد می کند.

این گیاه اغلب در تهیه ی سیب زمینی معروف آلاسکایی و ساندویچ تخم مرغ صبحانه به کار می رود ) و mousefoods   یا Anlleq   (یک غذای بومی است که برای مردم  Yupik بسیار با ارزش و مهم به شمار می رود . این غذا تشکیل شده از ریشه ی گیاهانی مانند تندرا که توسط موش هایی که زیر زمین زندگی می کنند ، در شبکه های  زیر زمینی ذخیره می شوند به همین دلیل به نام غذای موش ها لقب گرفته اند ) از دیگر خوراکی های رایج و پر مصرف در رژیم غذایی مردم قطب به شمار می آیند.

bologna

علت مصرف رایج پودر شیر ، نان bannock  و سوسیس مخصوص بلوگنا (  bologna  : نوعی سوسیس دودی از گوشت خوک ، که شبیه به سوسیس مارتادلا ایتالیا است) ، توسط بومیان اولیه ی کشور کانادا ، به دوران استعمارگری این کشور باز می گردد.

در آن زمان به دلیل تحریم استفاده از شکار حیوانات وحشی و ماهی گیری ، نهاد های توزیع غذا به مردم سرخپوست خوراکی های جیره بندی شده را عرضه می کردند. البته بسیاری از رفتار و عادات زندگی بومیان آمریکایی ، به دلیل استمارگری دولتمردان به فراموشی سپرده شده است و اکثرا طبق روش های موجود در زندگی امروز ، عادات غذایی خود را انتخاب کرده و در پیش گرفته اند.

با این وجود هنوز هم هستند افرادی که با تکیه بر مواد اصلی بومی و قاره ای و بر اساس روش ها و دستورالعمل های سنتی گذشتگان ، به تهیه و تدارک غذاهای خود می پردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد اخذ ویزای مولتی 5 ساله کانادا با دفتر یزدان گشت سفیران مرکز تخصصی وقت سفارت . پیکاپ ویزا در تماس باشید .

ویزا مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

مطالب مرتبط

شهر ميلان,بناهای مهم شهر میلان,معرفی بناهای مهم شهر میلان,معماری در ایتالیا,معماری شهر میلان ایتالیا,شهر ميلان در دست بزرگان معمـاری دنیا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :