021-41454

غذاهای لقمه ای ترکیه

غذاهای لقمه ای ترکیه

غذاهای لقمه ای ترکیه

 

تانتونی ( Tantuni  ):

تانتونی مانند دوروم است به عبارتی تانتونی را باید برادر دوروم خواند. تانتونی نیز بصورت لقمه ای سرو می شود و محتویات آن شامل گوشت ، گوجه فرنگی ، فلفل و ترکیبی از انواع ادویه ها است که تمام  محتویات آن روی یک نان لواش بسیار کم حجم و نازک قرار می گیرد.

تانتونی را می توان در دو نوع تند و معمولی تهیه کرد، هرچند اهالی شهر مرسین که زادگاه تانتونی است ، معتقدند اگر با خوردن تانتونی ، لب و زبان خود را نگزید ، آن  تانتونی واقعی نیست. یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ی تانتونی ، امینه آنا سفراسی ( Emine Ana Sofrasi  ) در محله ی بیلور جو در میدان تکسیم است.

 

میدیه دولما ( Midye Dolma ):

از دیگر غذاهای لقمه ای ترکیه می باشد. میدیه دولما بیشتر به عنوان یک میان وعده شناخته می شود تا یک غذای کامل . میدیه دولما در واقع ترکیبی از نصف صدف دریایی و برنج بسیار تندی است که با لیموی تازه همراه می شود.

این میان وعده را می توان هر شب در دکه های متعددی که در میدان تکسیم واقع شده ، پیدا کرد. میدیه دولما آداب خاصی نیز برای خوردن دارد. هریک از تکه  ها را باید بصورت پشت سر هم و بی وقفه تا زمانی که  تا حدودی احساس سیری کنید ، خورد در غیر این صورت با توجه به اینکه دانه های برنج حجیم می شوند ، نمی توان همه ی یک پرسی را که خریداری شده ، خورد.

یزدان گشت سفیران تورهای انگشت نگاری برای سفارت کانادا و امریکا و انگلیس را با قیمت های مناسب برای مسافران عزیز دارد.

هنگامی که می خواهید برای انگشت نگاری به شهرهای استانبول و انکارا سفر کنید بهتر است با تور به شهرهای ترکیه سفر کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :