021-41454

صخره های طبیعی استرالیا

صخره های طبیعی استرالیا

صخره های طبیعی استرالیا

بر روی دماغه سیدنی منطقه ای قدیمی و صخره ای وجود دارد که سکونت گاه بومیان استرالیا بوده است این بومیان گادیکال نام داشته اند بعد ها این منطقه به قرار گاه محکومان اروپایی تبدیل شد امروزه بیش از صد ها خانه قدیمی در طول خیابانی باریک کنار هم چسبیده اند یکی از قدیمی ترین خانه ها کادمن کتاژ است که مربوط به قرن نوزدهم میللادی می باشد

یکی دیگر از جلوه های زیبای گردشگری در استرالیا بیابانی است که به صخره های موج دارش معروف است.ویو راک یک پدیده سنگی طبیعی جالب در شرق شهر کوچک هیدن در غرب استرالیاست. صخره های این منطقه به شکل امواج بلند و سهمگین اقیانوس هستند و از گرانیت تشکیل شده اند و چندین هکتار را پوشش می دهند.

صخره های این منطقه به شکل امواج بلند و سهمگین اقیانوس هستند و از گرانیت تشکیل شده اند و چندین هکتار را پوشش می دهند. این صخره حدود 15 متر ارتفاع و صد ده متر درازا دارد.

دیوار حائلی است که بالای صخره ها قرار دارد و باعث جمع شدن آب باران در یک سد ذخیره سازی می شود. این دیوار در سال 1951 ساخته شد و چنین دیوارهایی در صخره های مشابه در منطقه ویتبلت در استرالیا رایج هستند.

راک آیر یا اولورو که در حدود ۴۵۰ کیلومتری شهر آلیس اسپرینگز در قلمرو شمالی واقع شده است. هر سال، بیش از یک چهارم از یک میلیون گردشگر برای بازدید  می‌روند.این کوه سنگی که بازدیدکنندگان در راه خود به پارک اولورا-کاتا جوتا روبرو می‌شوند، کوه کمتر شناخته شده کانر است. مردم محلی گاهی اوقات آن را “فولورا” می‌ٰنامند جاذبه دیگر چشمه‌های کورتین دریاچه سوانسون،  که یک دریاچه شور بزرگ است. هنگامی که خشک می‌شود سطح دریاچه توسط پوسته ضخیمی از لایه نمک، به رنگ صورتی بلوری با حضور جلبک‌ها و باکتری‌ها میشود.

لینک های مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :