021-41454

جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم

پس از آنکه رایش آلمان بزرگ(ارتش  دوران حکومت هیتلر) موفق شد قرارداد عدم جنگ را با روسیه شوروی منعقد کند. پس از چند ماه تنش سیاسی به نیمه غربی لهستان حمله کردو شوروی نیز پس از آلمان از شرق به لهستان حمله کرد و این آغاز جنگ در اروپا بود. در نتیجه لهستان توسط ارتش هیتلرو شوروی اشغال شد .
کشورهای انگلستان و فرانسه در حمایت از لهستان به آلمان اعلان جنگ داده و حمله نظامی نمودند. اما اررتش آلمان نازی با استفاده از نیروی هوایی و قدرت زرهی و روش حمله برق آسا،شمال، غرب و جنوب اروپا را فتح کرد.
آلمان نازی، تا یکسال بعد نیز فتوحات وسیعی داشت، اما اتحاد انگلستان با شوروی و ارسال کمک از طریق ایران در تابستان ۱۹۴۱ سبب مقاومت روس‌ها و ضدحملات قدرت‌مندانه آن‌ها در اواخر ۱۹۴۲ میلادی در جبهه شرق اروپا شد. آوردن آمریکا به جنگ توسط انگلیس، که ابتدا به صورت کمک‌های ناوگان دریایی آمریکا به انگلستان و سپس حضور نظامی آمریکا در جبهه شمال آفریقا، جنوب ایتالیا و جبهه غرب اروپا فرانسه بود، همراه با نیروی هوایی سهمگین آمریکا، دوران پر فروغ آلمان نازی به پایان رسید.

آلمان‌ها در سه جبهه در سال‌های ۱۹۴۳ و ۱۹۴۴ میلادی، متحمل ضربات سنگینی شدنداین سه جبهه عبارت بودند از: جبهه شوروی، جبهه فرانسه و جبهه ایتالیا.ارتش های متفقین راه خود را به درون سرزمین اصلی آلمان باز کردند.
بسیاری از تحلیل‌گران، اتحاد انگلیس با شوروی کمونیستی و آوردن آمریکا را بزرگترین پیروزی سیاسی و نظامی وینستون چرچیل (نخست وزیر بریتانیا)  جنگ جهانی دوم را توصیف می‌کنند. شاید اگر این اتحادها صورت نمی‌گرفت اکنون انگلستان یکی از ایالت‌های آلمان  نازی بود. اما هیتلر متحدان قدرتمندی نداشت

ایتالیای موسولینی ضعیف بود، رومانی هم اصلاً قدرتی نداشت و ژاپن هم در شرق آسیا درگیر بود. نداشتن منابع انرژی برای آلمان نازی، هم یکی دیگر از بزرگترین مشکلات هیتلر بود، هیتلر نتوانسته بود به نفت خاورمیانه و قفقاز دست پیدا کند بنابراین ماشین جنگی آلمان نازی از کار افتاد.
هیتلر هیچگاه نمی‌خواست همانند موسولینی به اسارت متفقین درآید. گفته می‌شود آدولف هیتلر رهبر رایش سوم در شامگاه آوریل 1945 به زندگی خود پایان داد. هیتلر در زمان مرگ تنها ۵۶ سال داشت.
هیتلر 36 ساعت قبل از مرگش با معشوقه خود،اوا براون که از زمان شروع فعالیت در حزب نازی با او در یک عکاسی که مشتری آنجا بود آشنا شده بود پیمان زناشویی بست و با اینکه خبر نفوذ نیروهای متفقین تایید شده بود،هیتلر در آخرین ساعات عمرش با اوا براون ازدواج کرد و هنگام خودکشی، اوا همراه وی هم زمان دست به خود کشی زد.

اوا براون با شکستن کپسول سیانور و هیتلر نیز با سیانور و شلیک هم زمان گلوله تپانچه به سرش دست به خودکشی زدند. پیکر بی جان آن دو را دکتر گلوبز( وزیر رایش آلمان) و سایرین که در سنگر بودند به بیرون بردند و به خواست خود هیتلر سوزاندند.وی در آخرین ساعات پیش از مرگ وصیتنامه ای از خود بر جای گذاشت. هنوز گروهی از طرفدارانش معتقد به خروج وی از آلمان هستند.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

ویزا کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :