021-41454

جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول

در اوت 1914 جنگ جهانی اول آغاز و هیتلر برای لشکر باواریا داو طلب شد. او یک سرباز وظیفه بود که به عنوان پیغام آور در فرانسه و بلژیک در معرض دید آتش دشمن خدمت کرد. اگر چه خدمت هیتلر قابل تقدیر بود ولی به خاطر اینکه تابعیت آلمانی او مفقود شده بود هر گز به بالاتر از سرجوقه ترفیع نیافت.او دو بار برای شجاعت در جنگ نشان مدال صلیب آهنی درجه دو و مدال صلیب آهنی درجه یک که به ندرت به سرجوخه ها اعطا می شود را دریافت کرد.

در مدت جنگ هیتلر یک آلمانی ملی گرا شد.هر چند او تا سال 1932 تابعیت آلمانی نداشت .او در مدت سربازی اش نقاشی های روزنامه ارتش را می کشید اما در سال 1916 از ناحیه پای چپ دچار زخمی شد و مدال جانبازان را نیز دریافت کرد و پس از بهبودی دوباره به جبهه باز گشت. وقتی که مردم اعتقاد به شکست ناپذیری ارتش قدرتمند امپراطوری آلمان داشتند، اما آلمان در نوامبر 1918 در جبهه غرب تسلیم شد . هیتلر با شنیدن خبر تسلیم شدن آلمان دچار شک جدیدی شد. اور در آن زمان به خاطر مصدومیت حمله شیمیایی به وسیله گاز خردل در بیمارستان صحرایی بود و به طور موقت دچار نا بینایی شده بود.

پس از جنگ جهانی اول

نتیجه جنگ جهانی اول برای آلمان شکستی فاجعه بار بود . کشور های پیروزمند بریتانیا و فرانسه در عهد نامه ورسای شرایطی بسیار سخت و خفت بار را به این کشور تحمیل کردند. هیتلر از این وضع بسیار ناراضی بود و سیاستمداران غیر نظامی ،یهودیان و کمونیست ها را در تسلیم شدن آلمان مقصر می دانست.
در سال 1934 رئیس جمهور پیر کهنسال آلمان پاول فون هیندنبورگ درگذشت. مجلس رایسشتاگ با اکثریت آرا هیتلر را علاوه بر صدراعظمی به مقام ریاست جمهوری و پیشوای آلمان برگزید.
دولت هیتلر لغو پیمان ورسای و برگرداندن سرزمین های جدا شده از نژاد ژرمن امپراطوری آلمان و امپراطوری اتریش- مجارستان را به عنوان بزرگترین هدف خود به مردم اعلام کرده بود. هیتلر ابتدا اتریش را ملحق کرده بود،سپس به بهانه اراضی سودتنلند،کشور چکسلواکی را ضمیمه خاک آلمان کرد.

برای برای اراضی لهستان جعلی هم در گام نخست دولت هیتلر از طریق مذاکرات، تصمیم به باز پس‌گیری مناطق جدا شده به خصوص شهر و منطقه دانتسزیگ گرفت که با مخالفت شدیدلهستان مواجه شد و این تنش سیاسی باعث سردی روابط دو کشور شد.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :