021-41454

تفاوت زن و مرد در انگلیس

تفاوت زن و مرد در انگلیس

تفاوت زن و مرد در انگلیس

تفاوت زن و مرد در انگلیس

نقش های جنسیتی

تا اواسط قرن بیستم ، جامعه به شدت تحت سلطه مردان قرار داشت و به اصطلاح جامعه مرد سالاری وجود داشت.  مرد رئیس خانواده بود و بیشتر شغل های طبقه کارگر ، مانند رانندگی اتوبوس و قطار ، تنها به مردان اختصاص داشت. حتی در ارگان های مالی و بانک ها هم مردان بیشتر برای استخدام مورد استقبال قرار می گرفتند.  

اگر چه زنان در ارتش و نیروی پلیس پذیرفته می شدند، نقششان به نسبت  مرد ها بسیار کمرنگ تر بود. در دهه 1970 ، گفتمان ملی در راستای حق کار زنان در جامعه آغاز شد. در دهه بعدی جنبش فمینیست ( حمایت از حقوق زنان )  به راه افتاد و وضعیت زنان را در محیط کاری منعکس کرده و نقشی که در توسعه اقتصاد داشتند را نشان می داد.

گفته می شود که بیش از نیمی از زنان انگلیس کار می کنند که البته نیمی از همان تعداد به صورت پاره وقت استخدام می شوند. علیرغم تغییراتی که در رابطه با زنان در محیط کار به وجود آمده ، هنوز هم بحث هایی در رابطه با میزان درآمد و اعتبار و موقعیت شغلی آن ها وجود دارد.

 فرهنگ مردم انگلستان طوری است که بسیار آدم های خوش قولی هستند و به انچه که وعده می دهند عمل می کنند.

کشور انگلستان شامل انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی می شود. در گذشته این کشور در توسعه دنیا پیشگام بوده و در قرن 19 که امپراطوری آن در دنیا گسترش یافت در اوج شکوه خود به سر می برد.

تا ژوئن سال 2016 ، این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد که البته این امر تا چند سال آینده عملی نخواهد شد.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت انگلیس در تهران,انکارا,استانبول,دبی,ارمنستان می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزای توریستی انگلیس

وقت سفارت انگلیس

مطالب مرتبط

در اکثر کشور های جهان این قانون پذیرفته شده است که در صورت ازدواج مابین زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند. کشور ایتالیا از این این قائده مستثنی نمی باشد. لذا چنانچه یک شخص با یک ایتالیایی ازدواج کند میتواند جهت اخذ تابعیت اقدام کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :