021-41454

انواع پیتزاهای ایتالیایی

انواع پیتزاهای ایتالیایی

انواع پیتزاهای ایتالیایی

انواع پیتزاهای ایتالیایی

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین فست فودهای دنیاست.

همانطور که می‌دانید، پیتزا نخستین بار درناپل ایتالیا پخته شد و پس از مدتی، در سرتاسر جهان رواج یافت و البته در این میان دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی نیز شد، به طوری‌که پیتزای خوشمزه‌ای که امروزه  طبخ شده و به فروش می‌رسد، هیچ شباهتی به پیتزا ایتالیایی اولیه ندارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نخستین‌بار، سربازان داریوش  نوعی نان پهن را روی سپرهای خود می‌پختند و روی آن را با پنیر و خرما می‌پوشاندند. یونانی‌ها پخت چنین نان‌هایی را از ایرانیان آموختند و این نان از یونان به روم رفت و در جنوب ایتالیا معمول شد.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا ایتالیایی در واقع شباهت بسیار زیادی به پرچم کشور ایتالیا دارد طبق روایات، در سال 1889 یعنی 28 سال پس از اتحاد ایتالیا، یک سرآشپز ایتالیایی به نام رافائلو اسپوزیتو و همسرش در رستوران خود “Pizzeria Brandi” پیتزایی با رنگ پرچم ایتالیا تهیه و در طول بازدید ملکه مارگاریتا و همسرش از ناپل، آن را به خدمت ملکه مارگاریتا پیش‌کش نمودند.

این پیتزا که بعدها به نام پیتزا مارگاریتا به شهرت رسید درست مانند پرچم ایتالیا دارای رنگ های قرمز(گوجه فرنگی)، سفید( پنیر موزارلا) و سبز (ریحان) بود.

پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاست که با استفاده از سوسیس پپرونی تهیه می‌شود. این نوع از سوسیس که طعم بسطرز تهیه پیتزا پپرونی بافته شدهیار تندی دارد؛ بلند، باریک و سفت بوده و در معرض هوا خشک می‌شود نیازی به پختن نداشته و می‌توان آن را بدون طبخ کردن خورد. پپرونی را معمولا به صورت برش‌هایی نازک بریده و به‌عنوان اشتهاآور (اپتایزر) میل می‌نمایند.

پیتزا نان تورتیلا

غذایی بسیار خوشمزه و دلچسب برای طرفداران و دوستاران پیتزا اون هم با طعم تند است. این پیتزا از ترکیب نان تورتیلا گوشت  پنیر موزارلا و سس تند، تهیه می‌شود.

تور ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :