021-41454

پنج آبشار معروف دنیا

پنج آبشار معروف دنیا

پنج آبشار معروف دنیا

آبشارها بی نظیر ترین پدیده های طبیعت می باشند . یک آبشار زمانی تشکیل می شود که اب جاری یا رود از یک صخره فرود اید . این اب به دلیل اینکه از ارتفاع زیادی فرود می اید دارای انرژی زیادی است . در این مطلب قصد داریم شما را با مشهورترین آبشارهای دنیا اشنا کنیم .

 

آبشار انجل :

مرتفع ترین آبشار جهان می باشد که نامش از نام کاشف ان بنام جیمزکراوفو رد انجل رفته شده است . این آبشار دارای ارتفاع 979 متری و ریزشگاهی 708متری تا رود چوران می باشد . این آبشار واقع در ایالت بولیوار کشور ونزوئلا می باشد . و جز میراث جهانی یونسکو می باشد . این آبشار تا قبل از دهه 1930 که دولت ونزوئلا به جست و جو با هواپیما نپرداخنه بود کشق نشده بود .

 

آبشار دتیفوس :

از دیگر پنج آبشار معروف دنیا می باشد.  این آبشار واقع در کشور ایسلند می باشد . رودیوکولسا حوضه ابریز این آبشار می باشد. این آبشار جز قدرتمندترین و عظیم ترین آبشارهای قاره اسیا به حساب می اید . در سال 2012 مسیری در این آبشار برای بازدید عموم از ان احداث شد .

 

آبشار گولفوس :

این آبشار واقع در دره رود ی HITA می باشد و جز یکی از مشهورترین آبشارهای کشور ایسلند به شمار می اید . معنی این آبشار ( آبشار طلایی) است .

 

آبشار ایگوازو :

این آبشار واقع در مرز بین برزیل و ارژانتین می باشد .به خاره منظره و چشم اندازهای بی نظیرش شهرت جهانی دارد . با وجود این ارتفاع ان تنها 89 متر می باشد . اما به خاطر زیبایی نفس گیرش به عنوان چهارمین آبشار جهان شناخته شده است . صخره های این آبشار به شکل نعل اسب می باشند که گلوی شیطان نیز نامیده می شود .

 

آبشار ویکتوریا :

از دیگر پنج آبشار معروف دنیا می باشد. این آبشار زیبا در حد فاصل مرز کشورهای زیمباوه و زامبیا می باشد . جز یکی از مشهورترین و چشم نواز ترین آبشارهای دنیاست . هر ساله تعداد بسیاری از توریست از سراسر کره خاکی از این آبشار دیدن میکنند . این آبشار حدود 2کیلومتر عرض و 180 متر ارتفاع دارد و گفته ها حاکی از این است که این آبشار عریض ترین آبشار دنیاست . نزدیک شدن بیش از حد به این اژانس کمی خطرناک است . این آبشار خارق العاده توسط ماجراجویی بنام دیوید لیوینگستون کشف و به نام ملکه ویکتوریا نام گذاری شد .

 

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :