021-41454

وضعیت اقتصادی ایتالیا

وضعیت اقتصادی ایتالیا

وضعیت اقتصادی ایتالیا

وضعیت اقتصادی ایتالیا

اقتصاد کشور ایتالیا تا پایان جنگ جهانی دوم بر پایه فعالیتهای کشاورزی پایه ریزی شده بود . بعد از جنگ جهانی دوم ، اقتصاد این کشور از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به اقتصادی صنعتی تبدیل گردید ، به گونه ای که در حال حاضر به عنوان پنجمین  کشور صنعتی جهان به حساب می آید و جزء گروه 8 کشور صنعتی برتر  در دنیا مطرح است

از نظر منابع طبیعی ، کشور ایتالیا هیچ منبع طبیعی مهم و معتبری در زمینه های آهن ، زغال سنگ و نیز نفت ندارد، ولی مقادیری گاز طبیعی را از نواحی مختلف کشور و نیز از دریای آدریاتیک استحصال می نماید که البته این میزان در سالهای اخیر افزایش محسوسی داشته است ، به گونه ای که گاز طبیعی از منابع مهم این کشور به حساب می آید .
در حال حاضر قسمت اعظم منابع و مواد خام برای صنعت و تولیدات صنعتی این کشور و همچنین بیش از 80 درصد از منابع انرژی آن از سایر کشورها وارد می شود و صنایع مختلف این کشور به شدت به این مواد خام و نیز انرژی که قسمت عمده آن را نفت تشکیل می دهد ، وابسته می باشند .

بیشترین نقطه قوت اقتصاد یتالیا ، ساخت و تولید کالاهای مختلف است که عمدتاً توسط شرکتهای کوچک و متوسط  و تحت مالکیتهای خصوصی و خانوادگی تولید   می گردد.
مهمترین صنایعی که ایتالیا در آنها دارای مزیت بوده و ساختار تولید آنها توانایی و قابلیت رقابت در عرصه بین المللی را دارند ، عبارتند از : تولید ماشین آلات ، موتور وسایل نقلیه مختلف ، محصولات شیمیایی ، کالاها و محصولات الکتریکی ، پوشاک و نساجی و همچنین دارو سازی .

پول ایتالیا مثل بقیه کشور های اروپایی یورو است  به طور کلی اقتصاد ایتالیا به دو بخش جغرافیایی تقسیم می شود که بخش شمالی قوی تر است

تور ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :