021-41454

هشتمین عجایب جهان در دبی

هشتمین عجایب جهان در دبی

هشتمین عجایب جهان در دبی>>

دبی در خود تعداد بسیار زیادی سازه و بنای خارق العاده دارد. این بناها سالانه تعداد بسیار زیادی بازدید کننده ررا به این شهر جذب میکنند تا از این شاهکارهای معماری دیدن کنند.

 

هشتمین عجایب جهان در دبی

در این شهر زیبا و مدرن که تنها در طی صد سال اخیر این چنین دست خوش تحول شده است هشتمین عجایب جهان وجود دارد . این پدیده همان جزیره ی معروف و محبوب پالم جمیرا می باشد که باصرف هزینه های بسیار زیاد و کمک و نبوغ مهندسان و معماران مطرح جهان بنا شده است و این روز ها میزبان تعداد بسیار زیادی بازدید کننده در سال می باشد.

این پدیده در واقع بزرگترین پروژه‌ در زمینه ی احیای زمین می باشد که در جهان به اجرا در امده است. جالب است ذکر شود که این پروژه ی عظیم توسط املاک نخل احداث شده است.

این جزایر با نام های گوناگونی چون پالم‌ جمیرا‌، پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ خوانده می شوند .این جزیره ی خارق العاده و باشکوه به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ احداث شد و هدف از احداث ان افزایش و جذب بیشتر جهانگردان و توریست ها به دبی می باشد که در این امر بسیار موفق نیز بوده است.

این پدیده , جزایر پالم جمیرا در واقع به شکل یک درخت نخل می باشد و انچنان منظره ی زیبایی از اسمان دارد که محل مورد علاقه ی ورزشکاران برای اسکای دایوینگ می باشد.

این پدیده از یک تنه با 17 ساقبرگ‌ تشکیل شده است و همچنین یک جزیره هلال مانند در اطراف ان وجود دارد که در حقیقت یک موج شکن 11 کیلومتری می باشد تا امنیت این سازه را تامین کند.این پدیده,دارای مساحتی در حدود 5 کیلومتر در 5 کیلومتر می باشد که مساحتان در کل از 800 زمین فوتبال نیز بیشتر است. در سفرتان به دبی بازدید از این شگفتی را در دبی از یاد نبرید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :