021-41454

خلیج های استرالیا

خلیج های استرالیا

خلیج های استرالیا

خلیج های استرالیا

خلیج بزرگ استرالیا یا خور بزرگ استرالیا خلیج پهناوری در اقیانوس هند  است که در جنوب سواحل استرالیا قرار دارد.محدودهٔ این خلیج بنا بر تعریف سازمان بین‌المللی نقشه‌برداری از آب‌های زمین از دماغه هوی غربی در استرالیای غربی آغاز شده و تا دماغه جنوب شرقی در جزیره تاسمانی گسترش می‌یابد.بااین‌حال مرزهایی که معمولاً بیشتر مورد پذیرش قرار دارند گستره‌ای به فاصلهٔ 1160 کیلومتر را از دماغهٔ پاسلی در استرالیای غربی تا دماغهٔ کارنو در جنوب استرالیا را شامل می‌شود.

خط ممتدی از صخره‌هایی به ارتفاع 60 تا 120 متر در کرانه‌های خلیج بزرگ استرالیا کشیده شده است که با گسترش به درون استرالیا، جلگهٔ خشک و متروک نلاریر را تشکیل می‌دهند.این خلیج در طول ماه‌های زمستان به شدت طوفانی است.

پیتر نویتز دریانور هلندی نخستین کسی است که در 1627 به این خلیج رسید ومتیو فلیندرز انگلیسی، در 1802 ساحل بی‌ثمر آن را مورد بررسی قرار داد

خلیج جام شکل

تاسمانی خانه ی بسیاری از محوطه های منحصر به فرد طبیعی است ، اما خلیج واین گلس قطعا یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد موجود در آن است . این خلیج نام خود را از شکل غیر معمولش گرفته ، اما شکل خلیجی اش باعث جذب بازدید کنندگان نیست ، بلکه این جا یک ساحل آفتابی است که باعث شده بسیاری آن را به عنوان یکی از زیبا ترین مکان ها در استرالیا و حتی در کل دنیا بشناسند. اگر به هر نقطه از تاسمانی سفر می کنید حتما در این ساحل خیره کننده اقامت کنید.

 

خلیج کوسه

منطقه خلیج کوسه از نظر جانور شناسی  از اهمیت بسیار برخوردار است. دراین خلیج نزدیک به 10000 گاودریایی یعنی  درصد از جمعیت آنها، و بیش از اقیانوس ارام و هند در این منطقه به ویژه مانکی‌میا  دلفین وجود دارد.۲۶ گونه از پستانداران در حال تهدید نیز در این منطقه قرار دارند. بیش از 230 گونه پرنده دارد

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :