021-41454

نیوفاندلند در کدام کشور قرار دارد

نیوفاندلند در کدام کشور قرار دارد

نیوفاندلند در کدام کشور قرار دارد

نیوفاندلند مرکز استانی در کشور کانادا است و در مرز اقیانوس اطلس قرار دارد و بزرگترین شهر این استان سنت جتنز می باشد  مساحت ان 405212 کیلومتر مربع و جمعیتش 514000 نفر است .این استان به دو بخش تقسیم می شود : جزیره نیوفاندلند و منطف لابرادور.

و نزدیک به 94 درصد از مردم در جزیره نیوفاندلند زندگی می کنند.

سال 2006 سرشماری انجام دادند و فهمیدند 97/6 درصد از مردمش به زبان مادری انگلیسی صحبت می کنند و بعضی از ان ها گویشی به نام انگلیسی نیوفاندلندی دارند. در لابرادور، بومیان با گویش های  اینو-آیمون و اینوکتیتوت نیز صحبت می کنند.در زمان های گذشته مردم به زبان فرانسوی ایرلندی هم صحبت می کردند .نزدیک به 40 درصد از مردم این استان در این شهر زندگی می کنند.

در گذشته این منطقه جزو مستعمرات انگلستان بود و در سال 1949  در کنفدراسیون کانادا جزو استان دهم کانادا شد  و سال 2001 و در زمان اصلاح قانون اساسی کانادا، نام این استان را  به «نیوفاندلند و لابرادور» گذاشتند.

 

اب و هوای نیوفاندلند:

در اکثر ماه های سال اب و هوایی معتدل دارد و در فصل تابستان دمای این استان بیشتر از 21 درجه سانتی گراد نمی شود ودر فصل زمستان دمای هوا کمتر از منفی 10 درجه سانتیگراد نمی رود .طبیعت بی نظیر و زیبایی دارد که پوشیده از کوه و جنگل است

 

جاذبه های گردشگری این استان :

پارکهای جنگلی کوهستان در فصل تابستان بسیار دیدنی است.

کوه های یخ شناور در فصل پاییز و زمستان

دیدن دست جمعی دلفین ها در تمام سال

در گذشته مردم از طریق ماهیگیری و صید نهنگ و خرچنگ و .. زندگی خود را اداره می کردند اما امروزه با کشف معدن ها و نفت و شغل جنگلداری و  توسعه صنایع غذایی امرار معاش می کنند.

دانشگاه نیوفاندلند یکی ازبهترین دانشگاههای کانادا می باشدو شهریه ان نسبت به دانشگاه های دیگر کانادا کمتر است.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :