021-41454

مسجد حاجی بایرام در آنکارا

مسجد حاجی بایرام در آنکارا

مسجد حاجی بایرام در آنکارا » این مسجد قدیمی در نیمه اول قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است . در انکارا دو مسجد حاجی بایرام و کوجاتپه بسیار معروف و محبوب هستند.

این مسجد قدیمی در اولوس آنکارا بعد از معبد معروف آگوستوس قرار دارد و شما می توانید با اتوبوس و مترو به راحتی به مسجد بروید.

سینان یک معمار معروف عثمانی بود که این مسجد را طراحی  و ساخته است. این مسجد تا کنون بارها بازسازی و مرمت شده است و جزو جاذبه های گردشگری انکارا محسوب می شود و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد.

معماری این مسجد امروزه متعلق به  اواخر قرن 17 و قرن 18 می باشد. سال 1427 ساخت این مسجد شروع شد و بعد از یک سال ساخت ان به پایان رسید و یکی از نمونه بناهای معماری عثمانی است که در آنکارا بسیار محبوب می باشد .مردم انکارا اهمیت ویژه ای به این مسجد می دهند.

در نزدیکی این مسجد چند مقبره و پارک وجود دارد . گردشگران وقتی که از این مسجد دیدن می کنند از مقبره و پارک های دیدنی انکارا هم بازدید می کنند.

معماری و داخلی مسجد حاجی بایرام در آنکارا بسیار زیبا می باشد و جزو قسمت های جذاب و دیدنی مسجد محسوب می شود و مسجد را با سقف های چوبی ، کاشی های زیبا و آجرهای سبز رنگ تزیین کرده اند. طول این مسجد 20 متر و عرضش 20 است .دارای مناره ای 50 متری است و گنبد مسجد از بیرون ارتفاعی 30 متری دارد.

یکی از مهم ترین مقبره های مهمی که در اطراف این مسجد قرار دارد مقبره حاجی بایرام می باشد. حاجی بایرانم در سال 1352 متولد شده است و در سال 1430 ازدنیا رفت . او صوفی سرشناس و برجسته و بنیانگذار فرقه بایرا بوده است.

  • یزدان گشت سفیران مجری مستقیم تورهای خارجی می باشد
  • یزدان گشت سفیران تورهای انگشت نگاری برای سفارت کانادا و امریکا و انگلیس را با قیمت های مناسب برای مسافران عزیز دارد
  • هنگامی که می خواهید برای انگشت نگاری به شهرهای استانبول و انکارا سفر کنید بهتر است با تور به شهرهای ترکیه سفر کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس بگیرید.

آدرس: تهران – عباس اباد ابتدای سرافراز پلاک ۵۵. برج دریای نور. طبقه ۳.واحد ۳۰۱

تلفن: 41454-021

مطالب مرتبط

پالم دیره دبی یا همان نخل دیره که به انگلیسی Palm Deira نوشته می شود یکی از سه مجمع جزایر دبی می باشد که همانند دو جزیره دیگر نخلی شکل و ساخت دست بشر می باشد.این جزیره در شهر دبی کشور امارات متحده عربی واقع شده است و از بین این سه مجمع‌الجزایر ، پالم دیره دبی بزرگترین و وسیع ترین آن ها می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :