021-41454

سینما ایمکس سیدنی

سینما ایمکس سیدنی

سینما ایمکس سیدنی

سینما ایمکس سیدنی

ایمکس یک فرمت تصویری خاص فیلم و مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزات پخش فیلم هستند که یک شرکت کانادایی به نام IMAX طراحی و معرفی کرده است.

این روش نسبت به فیلم‌های سینمایی معمولی، امکان نمایش تصاویر بزرگ‌تر و با روزولیشن بسیار بالا را فراهم می‌کند، در بعضی موارد فیلم‌های سینمایی معمولی برای نمایش در سینماهای مجهز به ای مکس به فرمت آی مکس تبدیل می‌شوند اما در سالهای اخیر، فیلم‌های زیادی از همان ابتدا با این فرمت، فیلمبرداری شده‌اند.

اهمیت فعالیت‌های آی مکس تا حدی چشمگیر بود که این شرکت در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

پرده‌های به کار گرفته شده در سالن‌های «آی مکس» به مراتب بزرگتر از پرده‌های سینمای معمولی است. در حال حاضر بزرگترین پرده آی مکس در سیدنی استرالیا قرار دارد. این پرده حدود 36متر درازا و حدود 29 متر پهنا و مساحتی برابر 1015 متر مربع دارد.

ساخت این سینما

ماده استفاده شده در ساخت این پرده وینیل با روکش رنگ نقره‌ای است. صفحه‌های آی مکس با قوسی خاص برای افزایش حداکثری میدان دید تک‌تک بینندگان طراحی شده‌اند و موقعیت مکانی صفحه برای رسیدن به این منظور به‌دقت محاسبه شده‌ است.

در بیشتر سالن‌های آی مکس این صفحه‌ها از دیوار تا دیوار و از سقف تا کف کشیده می‌شوند. دلیل استفاده از رنگ نقره‌ای، به حداکثر رساندن قطب‌بندی نور و درخشندگی در آن است، در واقع این رنگ بشدت نور را انعکاس می‌دهد.عملیات اعمال رنگ روی صفحه‌ها توسط روبات انجام می‌گیرد تا رنگ به صورت کاملا یکنواخت پرده را بپوشاند.

در سالن‌های سینمای آی مکس برای بوجود آوردن صدایی رسا و گیرا از تکنیک آکوستیک استفاده می‌کنند تا صدایی دقیق و واقعی را به بیننده ارائه دهد به صورتی که تماشاگر قادر باشد با افتادن یک سوزن، صدا و حتی محل فرود آن را تشخیص دهند بنابراین از مدل شبیه‌سازی کامپیوتری این سالن‌ها استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :