021-41454

سوغاتی های عجیب جهان

سوغاتی های عجیب جهان

سوغاتی های عجیب جهان

سوغاتی های عجیب جهان

شاید یکی از بهترین اتفاقاتی که در طول سفر ممکن است برایتان اتفاق بیفتد ، گشت و گذار برای خرید سوغاتی مناسب شهر یا کشوری باشد که به آن سفر کرده اید. سوغات مخصوص به هر شهر یا کشور می تواند نمادی از فرهنگ، تاریخ و یا ذائقه ی آن منطقه باشد.

گاهی تنوع سوغاتی ها به قدری زیاد است که انتخاب کردن سوغاتی مناسب دشوار می شود. اما همه ما معمولا دوست داریم سوغاتی را انتخاب کنید که متفاوت باشد. مانند یک سوغات عجیب و غریب! چون عجیب و غریب ها همیشه به یاد ماندنی و شگفت انگیزاند.

در سراسر دنیا اشیائ اعجاب انگیز و خوراکی های عجیب وجود دارد که هرکدام می توانند یادگار سفر ها و تورهای مسافرتی ما باشند. اگر شما به هم به یادگاری های کوچک و بزرگ عجیب علاقه مندید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

شربت قیر

سوغاتی های عجیب جهان

آیا تا به حال درباره شربت قیر چیزی شنیده اید؟ اگر اولین بار است که می شنوید احتمالا الان دارید به این موضوع فکر می کنید که چطور می توان یک لیوان شربت قیر را بنوشید. نگران نباشید این شربت از شیره نوعی درخت کاج گرفته شده است. این شربت رنگ تیره و طعمی دودی دارد. به خاطر رنگ و طعم آن باعث شده به آن شربت قیر بگویند. شربت قیر یا Terva  مخصوص کشور فنلاند است.

فنلاندی ها از این شربت به عنوان طعم دهنده برای انواع شیرینی، بستنی، آدامس، گوشت و سایر مواد خوراکی استفاده می کنند. از شیره درخت کاج لوازم های بهداشتی هم تولید می کنند. اگر طعم این شربت با مزاج شما سازگار نیست می توانید لوازم بهداشتی تولید شده از این محصول را خریداری کنید.

 

کلاه آلاسکایی

کلاه آلاسکایی

آلاسکایی ها بر سر شما کلاه گرم می گذارند ! کلاه گرم آلاسکایی از پشم زیر شکم نوعی گاومیش بومی تهیه شود. معمولا علاوه بر کلاه روسری هم از آن می بافند که حسابی گرم است و اجازه نمی دهد سرمای زمستان شما را اذیت کند. معمولا این کلاه ها و روسری ها توسط زنان روستایی آلاسکایی تهیه می شود. این کلاه از الگوها ی مختلفی برای بافتن این کلاه ها استفاده می کنند. به این کلاه Qiviut Nechag  می گویند.

 

در باز کن کانگورویی

سوغاتی های عجیب جهان

از دیگر سوغاتی های عجیب جهان دربازکن کانگرویی است. کانکورو حیوان ملی کشور استرالیا می باشد. مردم استرالیا خیلی مراقب کانکورو های دوست داشتنی و بامزه هستند. اما جمعیت کانگوروها آنقدر زیاد شده که مجبور به کنترل آن شده اند.

نتیجه این کنترل تولید گوشت، پوست و حتی در باز کن است! درب قوطی ها را کانگورویی باز کنید، در باز کنی که دم یا دست حیوان ملی استرالیا به آن وصل شده است.

 

آبنبات عقرب ویتنامی ها

آبنبات عقرب

با شنیدن آبنبات عقرب شاید با خود فکر کنید که آبنباتی به شکل عقرب باشد. مانند ما ایرانی ها که خروس قندی داشتیم. اما خروس واقعی که نبود و شاید باورتان نشود که آبنبات عقرب واقعا یک عقرب واقعی در وسط آبنبات جا خوش کرده است.

خیلی هم در میان ویتنامی ها معروف و پر طرفدار است. شاید کسی این آبنبات ها را نخورد اما به عنوان یک سوغاتی عجیب و جالب آن را خریداری می کنند.

 

آب آقیانوس از هاوایی

آب معدنی هاوایی

آبی از اعماق اقیانوس که سوغات هاوایی است. آبی که Mahalo  نام دارد و از عمق 3000 فوتی اقیانوس آماده است و سرشار از مواد مغذی و معدنی است. گفته شده که این آب دارای خواص درمانی هم هست .

 

شکلات عقرب

شکلات ها عجیب

شکلات عقرب یا همون عقرب با روکش شکلات! داستان سوغاتی های عقرب دار همچنان ادامه دارد! شکلات عقرب تشکیل شده از عقرب برشته شده آغشته به شکلات !

تایلندی ها عقرب برشته شده را حسابی به شکلات آغشته می کنند. آنها این شکلات را به عنوان سوغاتی به مسافران می دهند!

البته خیلی از مسافران یا خود مردم تایلند به شکلات عقرب علاقه دارند و خوراکی لذیذی برایشان محسوب می شود اما این سوغاتی ها برای ما ایرانی ها عجیب و بسیار چندش آور است.

اگر با غذاهی عجیب و غریب تایلندی میانه خوبی ندارید گول ظاهر این شکلات ها را نخورید چون یک عقرب واقعی در میان آن قرار گرفته است.

 

هوای نیویورک

نیویورک

از دیگر سوغاتی های عجیب جهان و شاید خنده دار ” هوای نیویورک ” ! هوای نیویورک را با خود به خانه ببرید ! یکی از عجیب ترین سوغاتی ها قوطی هایی هستند که گفته می شود هوای یک شهر را در خود ذخیره کرده اند. اگر به نیویورک یا پاریس سفر کنید این قوطی ها را خواهید دید. شاید عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد .

سر بریده تمساح

تمساح

از دیگر سوغاتی های عجیب جهان این مورد است. تمساح هایی که در حیات وحش شهر ساوانای گرجستان هستند برای بسیاری از گردشگران جالب و جذاب هستند. به همین دلیل سر تمساح به عنوان سوغاتی به گردشگران فروخته می شود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :