021-41454

دریاچه تکه ای کانادا

دریاچه تکه ای کانادا

دریاچه تکه ای کانادا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کانادا محسوب می شود که جذابیت بصری خیره کننده ای دارد.

دریاچه تکه ای کانادا به عنوان یکی از گنجینه های غنی طبیعی کانادا محسوب می شود. این دریاچه تکه ای زیبای کانادا در دره Similkameenایالت British Columbia واقع شده است.

گردشگران می توانند از مسیر Highway 3 به این دریاچه بروند. در فصل تابستان این دریاچه خالدار شده و به زیبایی آن افزوده می شود.

چرا این دریاچه به خصوص در فصل تابستان به فرم خال خالی تبدیل می شود ؟ چون آب دریاچه تبخیر شده و حباب های از املاح و مواد معدنی اقی می ماند

مناطق اطراف این دریاچه محل سکونت قبایل بومی دره ی Okanaga بوده که به این دریاچه “Kilkuk” می گفتند این دریاچه درطول دوره ی جنگ جهانی اول، نقشی شگرف را در تولید مهمات جنگی ایفا نمود. سپس محدوده ی این دریاچه تبدیل به ملک شخصی خانواده ی ارنست شد و تا ۴۰ سال به همین شکل باقی ماند.

در سال ۱۹۷۹ هنگامیکه خانواده ی اسمیت تصمیم به بهره برداری از این دریاچه و ساخت اسپا گرفتند، بومیان مقیم چندان راضی نبودند.زیرا نمی خواستند این دریاچه را که نسل ها منبعی سنتی برای درمان بیماری ها به شمار می رفت، از دست بدهند.

درسال ۲۰۰۱ میلادی پس از مذاکرات گسترده، ۲۲ هکتار از این زمین توسط “دپارتمان امور سرخپوستان دولت کانادا” به قیمت ۷۲۰ هزار دلار خریداری شد.

۲۰درصد از این مبلغ توسط اعضای “ملل اولیه” پرداخت شد. نهایتاً زمین هایی که پیش از مالکیت خانواده ی اسمیت متعلق به آنان بود، به خودشان بازگردانده شد. دریاچه تکه ای کانادا ، آب و ترکیبات معدنی منحصربه فردی دارد. موادمعدنی زیادی چون منزیم، سولفات های کلسیم و سدیم، تیتانیوم و نقره در این دریاچه وجود دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :