021-41454

آرامگاه کوروش کبیر

آرامگاه کوروش کبیر

آرامگاه کوروش کبیر

آرامگاه کوروش کبیر

در فاصله ی حدود یک کیلومتری جنوب غربی کاخ های پاسارگاد قرار داد . آرامگاه کوروش بزرگ سال 2004 میلادی به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد تحت شماره 1106 در میزاث جهانی یونسکو ثبت شده است .
آرامگاه کوروش کبیر بر روی سکوی مرتفعی قرار گرفته که این سکو خود نیز از قطعات تراشیده شده سنگ تشکیل شده است . بر بالای سکو اتاق مخصوص دفن جسد قرار دارد. این اتاق 2.10 متر چهنا ،3.17 متر طول 2.10 متر ارتفاع دارد. مدخل آن ورودی کوچک و باریکی است .

آرامگاه کوروش کبیر به وسیله سنگ های شیروانی مانند سه گوش پوشیده می شود، ارتفاع کامل ساختمان حدود 11 متر است. ارتفاع کلی آرامگاه کوروش کبیر اندکی بیش از 11 متر است.
آرامگاه کوروش کبیر که به احتمال زیاد پیش از مرگش و به فرمان خودش ساخته شده بود، در همه دوران هخامنشی مقدس به شمار می رفت و به خوبی از آن نگهداری می کردند. در دوره اسلامی ، این بنا به (مشهد مادر سلیمان ) معروف بود و نخستین شخصی که دریافت مشهد مادر سلیمان همان آامگاه کوروش کبیر است ، رابرت کرپورتر جهانگرد و دیپلمات انگلیسی بود که در سال 1818 میلادی از پاسارگاد دیدن کرده بود.

درباره استوانه کوروش یا منشور کوروش:

همانطور که در متن های قبلی گفتیم استوانه کوروش یا منشور کوروش معروف به منشور حقوق بشر پس از شکست دادن نبونعید(شاه بابل) و تصرف بابل، نوشته شده و به منزله سند و شاهد تاریخی پر ارزشی است. در سال 1971 میلادی ، سازمان ملل متحد استوانه کوروش را به همه ی زبان های رسمی سازمان منتشر کرد وبدلی از این استوانه در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک قرار داده شد.

ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :