021-41454

درباره کوروش کبیر

درباره کوروش کبیر

درباره کوروش کبیر

درباره کوروش کبیر

 

ولیعهد وجانشین کوروش کبیر
کوروش کبیر از تنها همسر خود کاساندان، دو پسر به نام‌های کمبوجیه و بردیا داشت که کمبوجیه را پیش از لشکرکشی به شرق، به‌عنوان ولیعهد خود انتخاب کرد. کمبوجیه به‌واسطهٔ انتصابش به‌عنوان «شاه بابل»، عملاً به‌عنوان جانشین کوروش کبیر تعیین شده بود و کوروش، امور مملکت را به او واگذار کرد. احتمالاً کمبوجیه پس از مرگ پدرش کوروش کبیر، به مرزهای شمال شرقی سامان داد و در پاییز سال ۵۲۸ پیش از میلاد، حمله به مصر را آغاز کرد و توانست آنجا را فتح کند.

دین کوروش کبیر
در بابل و جاهای دیگر هیچ نشانه ای از تعصب وی به دین ملی اش دیده نشده است .او خود پرستنده اهورا مزدا بود و دین او زرتشت . اما با این حال درباره اینکه کوروش چه دینی داشته اختلاف نظر وجود دارد .

آتشکده ها و نیایشگاه های پاسارگاد حاکی از عمل به آیین های زرتشتی است و متن های یونانی نیز به عنوان شاهد آورده اند که مغان زرتشتی جایگاه های ارزنده ای در دربار کوروش کبیر داشته اند.

مرگ کوروش کبیر

در خصوص مرگ کوروش کبیر روایت ها بسیار متفاوت از یکدیگر است. بر اساس کتاب تاریخی هروروت که در بسیاری از زمینه ها با یافته های باستان شناسی مغایرت دارد و تناقض های بسیاری در آن دیده می شود ، کوروش کبیر در جنگ با اقوام قبایل زرد پوستی بودند که در شمال خراسان میزیستند کشته شد .
امپراطوری هخامنشی در زمان مرگ کوروش کبیر بزرگترین قلمروی بود که بشر تا به آن روز مشاهده کرده بود . این امپراطوری گسنره ای از آسیای میانه در شمال و قسمتی از پاکستان امروزی در شرق تا خلیج فارس در جنوب و قسمتی از یونان امروزی در غرب را شامل می شد

ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا مولتی کانادا

مراحل اخذ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :