021-41454

خاموشی ساعت بیگ بن

خاموشی ساعت بیگ بن

خاموشی ساعت بیگ بن

خاموشی ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن از ۲۱ اوت 2017، برای انجام تعمیرات اساسی به مدت ۴ سال تعطیل شد!

این خبر باعث شد که بسیاری از مردم انگلیس و علاقمندان ساعت معروف برج الیزابت غمگین شوند

پس از به صدا در آمدن زنگ این ساعت در ظهر دوشنبه‌ی پیشین، عملیات نصب داربست در اطراف ساعت و برج آن آغاز شد تا تعمیرکاران، پروژه‌ی تجهیز بیگ بن را آغاز کنند.

این مجموعه مشمول تعمیر و مرمت قرار خواهد گرفت. بر اساس صحبت‌های معمار ارشد پروژه‌ی بازسازی، به غیر از تعمیرات، تسهیلات و امکاناتی نیز، نظیر آسانسور و سیستم‌های بهینه‌ی مصرف انرژی، به این مجموعه اضافه خواهد شد.

یکی از دلایل این تعطیلی ۴ ساله این است که تعمیرکاران از صدای ۱۲۰ دسی‌بلی ناقوس عظیم بیگ بن در امان بمانند.

این زنگ برای مناسبت‌های خاص و مهم، از جمله تحویل سال نو، به صدا در خواهد آمد؛ اما به غیر از این مناسبت‌ها در پس کاورهای بزرگ پوشیده می‌شود.

قرار است تمامی اجزا و قطعات این مجموعه‌ی عظیم و همین‌طور ۴ صفحه‌ی ساعت آن پیاده و سپس تعمیر و تمیزکاری شوند. جمع این تعمیرات ۳۵ میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

این اولین باری نیست که بیگ بن برای سرویس و تعمیرات تعطیل می‌شود.

اولین تعمیراتی که روی این مجموعه صورت گرفت در سال ۱۹۷۶ در یک دوره‌ی ۹ ماهه بود. پس آن نیز در سال ۲۰۰۷ برای مدت ۶ هفته، این مجموعه برای سرویس و تعمیرات تعطیل شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید ر تمام این زمانی که این ساعت به کار خود ادامه می داد تنها یک بار به مدت 4 دقیقه عقب مانند و علت هم این بود که دسته ای از سار ها به دلیل سرمای زیاد روی عقربه ساعت نشسته بوند و عقربه به دلیل سنگینی نتوانست حرکت کند

وقت سفارت انگلیس

پیکاپ ویزا انگلیس

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :