021-41454

اطلاعات شهر مونترال

اطلاعات شهر مونترال

اطلاعات شهر مونترال

اطلاعات شهر مونترال

اطلاعات شهر مونترال

مونترآل  (Montreal) شهری در استان کبک در کانادا ، واقع در جنوب غربی این استان و شرق کشور کانادا می باشد.این شهر بزرگ‌ترین مرکز تجاری ، صنعتی و فرهنگی استان کبک می باشد.مونترال از نظر مساحت بزرگترین شهر استان کبک و همچنین دومین شهر بزرگ کانادا ، بعد از شهر تورنتو  و 15 امین شهر بزرگ در آمریکا شمالی  و دومین شهر بزرگ با زبان فرانسوی پس از پاریس می باشد(حدود ۶۷٪ ساکنان آن فرانسه زبان می‌ باشند). جمعیت مونترال طبق آمار در سال ۲۰۱۱ میلادی به میزان ۱٬۶۴۹٬۵۱۹ نفر بوده که این میزان بهمراه جمعیت های حومه شهر به ۳٬۸۲۴٬۲۲۱ میرسد. این شهر به غیر از جمعیت انگلیس زبان ، میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی‌ زبان و مهاجر را در خود جای داده است و در واقع مونترال ، شهری با مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف است.همچنین این شهر یکی از مراکز عمده ایرانی ها در راستا مهاجرت به کانادا می‌باشد.مونترآل در فاصله ۵۳۹ کیلومتری شمال شرقی تورنتو و در ۱۹۰ کیلومتری اتاوا  و در سمت شرق این شهر واقع است. همچنین مونترال به آبهای آزاد دسترسی دارد.

نام شهر مونترال از مونت رویال اقتباس شده که تپه (کوهی) در میان این شهر است و این شهر توسط فرانسوی ها پایه گذاری گردیده است و شهر بین مردم فرانسوی زبان و انگلیسی‌ زبان‌ها نصف گردیده است و بطور کلی غرب شهر انگلیسی‌ زبان و بخش شرق فرانسوی زبان است اما در مونترال بدون دانستن زبان فرانسه هم می توان گشت و گذار انجام داد و حتی زندگی نمود به عبارتی ، به ندرت با کسی مواجه میشوید که هیچ چیز از زبان انگلیسی بلد نباشد.

مونترال در واقع یک جزیره‌ی بسیار بزرگ در میان رودخانه سن لوران، رودخانه‌ای که از اقیانوس اطلس شروع می‌شود و به دریاچه‌ی آنتاریو می‌ریزد ، می باشد.

در این شهر شبکه‌ ی عظیمی از مراکز خرید و برج‌ های اداری – تجاری  از زیر زمین به هم و به ایستگاه‌های مترو این شهر وصل هستند. این مجموعه به شهر زیرزمینی مشهور است. و همه این اتصالات به بوتیک‌ها اختصاص داده شده است بعبارتی شهر زیرزمینی در حقیقت یک مرکز خرید بسیار گسترده و زیرزمینی است که محیطی بسیار عالی و جذاب است و بخصوص در فصول سرد ، در هنگام گشت و گذار و خرید در این مجموعه دیگر آنقدر دغدغه سرما را نخواهید داشت.

اطلاعات شهر مونترال : مراکز تحصیلی

این شهر با دسترسی به شش دانشگاه و دوازده کالج ، دارای بیشترین تمرکز دانشجویان تحصیلات عالی در بین شهرهای آمریکای شمالی است بطوریکه به ازای هر 100 شهروند 4.38 دانشجو وجود دارد.در این شهر 4 دانشگاه اصلی وجود دارد ، دو انگلیسی زبان و 2 دانشگاه با زبان فرانسوی.این دانشگاه ها عبارتند از :دانشگاه مک گیل ، دانشگاه کونکوردیا ، دانشگاه مونترال  ، دانشگاه یوکام

بهترین زمان سفر به مونترال

توصیه می شود که به هیچ‌ وجه در فصل زمستان و اواخر پاییز به مونترال ( و بطور کلی به اکثر مناطق کانادا) سفر نکنید ; در فصول سرد،سرما در کانادا از نو تعریف می‌شود ، مگر آنکه تمایل به چشیدن دمای منفی بیست و پنج درجه بهمراه باد و سوز های شدید که هوا را به حتی حدود منفی سی و پنج درجه هم می‌رساند ، داشته باشید ! همچنین در این فصول در این شهر بقدری برف می‌آید که ماشین‌ها زیر برف گم می‌شوند.اما بهترین زمان برای سفر به مونترال ، در اواخر بهار و تابستان است چرا که در این هنگام هوا معتدل است و شاید آن وسط یک هفته‌ای زیادی گرم و شرجی بشود.

اطلاعات شهر مونترال : حمل نقل

این شهر دارای دو فرودگاه است که یک فرودگاه بندرت برای پروازهای مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد اما خوشبختانه آن فرودگاه فعال در مرکز و دل این شهر مقرر است و بنابراین رفت و آمد بهش راحت است.

اگرچه این شهر دارای سامانه مترو خوبی است اما در کل سامانه های مترو در آمریکای شمالی و کانادا به اندازه‌ی اروپا گسترده و پر رونق نیست.برای مثال برای رسیدن از فرودگاه مذکور به محل اقامتتان بهتر است که از تاکسی یا اتوبوس استفاده نمایید. در بیرون فرودگاه ، یک اتوبوس ویژه با شماره‌ی 747 قرار دارد که از فرودگاه تا مرکز شهر به قیمت 8 دلار شما را جابجا می کند.

چهار خط متروی این شهر با کارایی بسیار بالایی طراحی شده و اکثر مناطق توریستی و مراکز خرید شهر را پوشش می‌دهند.همچنین شهر مونترال یکی از برترین سامانه های حمل و نقل شهری در آمریکای شمالی را دارد و اتوبوس‌ها بطور کاملا منظم همه‌ شهر را پوشش می‌دهند.بغیر از آن مونترال سیستم کرایه دوچرخه عالی ای دارد اما برای کرایه خودرو باید گفت که تنها برای خارج شهر مناسب است و برای داخل شهر از نظر قیمت ( که طبیعتا گران است) مناسب و البته ضروری نیست!

اطلاعات شهر مونترال : جاذبه های گردشگری

در این شهر بغیر از مرکز خرید زیرزمینی آن ، طبیعت واقعا بینظیر آن (بطوریکه شاید طبیعت این شهر از اصلی ترین جاذبه ها گردشگری این شهر باشد) و رستوران های فراتر از عالی آن ، بغیر از آنکه مطلبی مفصل و جداگانه که بزودی برای دیدنی های این شهر خواهیم گذاشت ، در زیر لیست اماکن دیدنی و جاذبه گردشگری مونترال را می توانید ببینید:

کلیسا Basilique Notre-Dame

کلیسا aint Joseph’s Oratory

دامنه های Parc du Mont-Royal

پارک Olympique de Montreal

موزه des Beaux-Arts de Montreal

بندر vieux port de montreal

موزه حشره شناسی مونترال

میدان سنگ فرش Place Jacques Cartie

جهت اطلاعات از هزینه ها پکیج ها یا رزرو تور های ویژه کانادا کلیک نمایید.

مطالب بیشتر :

کاسا لوما تورنتو

فرهنگ مردم کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :