021-41454

کلیسای جامع دومو در ایتالیا

کلیسای جامع دومو درایتالیا

کلیسای جامع دومو در ایتالیا

ایتالیا میراث مذهبی منحصربه‌فردی را داراست.دین در ایتالیا عمدتاً توسط مسیحیت به ویژه کلیسای کاتولیک شناخته شده است.

دریکی از شهرهای ایتالیا به نام دوموکه درمرکز شهرمیلان واقع است (لازم به ذکر است که یکی از جاذبه های اصلی شهر میلان شهردومو است که سالانه افراد بسیاری به ویژه مسیحی های کاتولیک آنرابازدید می کنند)،کلیسای جامع دومو قرارداردکه گردشگران می توانندبا پای پیاده بین آنها رفت و آمد کنند.

نمای بیرونی ساختمان این کلیسا را سنگ های مرمر سبز و صورتی و سفید پوشانده است. طراحی وساخت این نما به سبک معماری گوتیک (ترکیبی از طراحی گوتیک و نئو گوتیک) توسط امیلیو د فابریس است. برای تماشای گنبد کلیسای دومو میلان، بهتراست از ۴۶۳ پله باریک بالارفته و با بالارفتن به بخش گنبد این کلیسا قادرشویدتا نقاشی های دیواری زیبایی رامشاهده کنید .

نمای خارجی کلیسای جامع میلان روشن، آراسته و امیدبخش است اما نمای داخلی آن کمی زاهدانه و تیره به نظر می‌رسد.

یکی از عجیب ترین و ارزشمندترین مجسمه ها تندیس در کلیسای جامع دومو در ایتالیا، سانتا بیارتولومه فلید است که ظاهری روح مانند دارد و انرژی خارق العاده‌ای را از خود ساطع می‌کند.کلیسای جامع میلان (دوئومو) یک اثر معماری شگفت‌انگیز و خارق العاده است که ساخت آن در طول حدود 6 قرن به درازا کشید و سپس به حضرت مریم تقدیم شد.

این بنای تاریخی دومین کلیسای بزرگ گوتیک جهان است و از نظر وسعت و مساحت بعد از «کلیسای جامع سویل» اسپانیا قرار دارد.
مطابق اسناد و شواهد موجود کلیسای دوئومو در مدت 582 سال ساخته شده و سنگ تراشان، معماران و کشیشان زیادی درساخت آن دخیل بوده اند ولی امروزه نبزیکی از زیباترین بناهای معماری جهان بشمار میرود.

این ساختمان موجب طرح دیدگاه های مثبت و منفی بسیاری از کارشناسان معماری شده است؛ برخی آن را نکوهش و برخی معتقدند که هنوز هیچ ساختمانی به عظمت آن بنا نشده است. به هرحال دیدن این بنا به هر هنر دوست و جهانگرد توصیه می شود.
همراهی باشما برای بازدید ازاین کلیسای بنام ومعروف مزید امتنان است…

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :