021-41454

کاخ خدیو استانبول

کاخ خدیو استانبول

کاخ خدیو استانبول »

این کاخ به نام کاخ چوبوکلو هم معروف است، در گذشته عباس خدیو دوم در این کاخ زندگی کرده است و در قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه واقع شده است و در سال 1907 ساخت آن تکمیل و افتتاح گردیده است.

عباس خدیو دوم با امپراطوری عثمانی همکاری کرد تا دولت بریتانیا را نابود کند. او «انتونیو لاسیاک» معمار ایتالیایی را برای طراحی و ساخت اقامتگاه تابستانی استخدام کرد.

این کاخ در تپه های چوبوکلو قرار دارد و برای طراحی آن از سبک نئوکلاسیک عثمانی الگو گرفتند و از سبک رنسانس تقلید کردند. تراس های این کاخ از جنس سنگ مرر ساخته شده است که کاخ را احاطه کرده است.

طراحی و معماری کاخ

این کاخ دارای سه طبقه و دارای شومینه و آسانسور بخاری تاریخی و دو اتاق خواب بزرگ و تراس می‌باشد . همچنین فواره‌ای بزرگ و معروف و باغ گل سرخ مشهوری نیز در این کاخ وجود دارد.

سقف و دیوارهای کاخ را طبق سبک های نئو کلاسیک و نئو اسلامی و نئو عثمانی طراحی کرده اند و گل و شکار حیوانات و مواردی از این قبیل بر روی سقف ها کنده کاری و تزیین شده است.

سال 1937 این کاخ را دولت جدید ترکیه خریداری کرد و تا سال 1980 به آن توجهی نشد و به صورت متروکه بود و سپس تصمیم گرفتند کاخ های قدیمی را مرمت کنند که عمارت خدیو هم جزو آن ها بود و بازسازی شد و در سال 1985 به رستوران و کافه و هتل تبدیل شد.

در سفر خود به استانبول حتما از این کاخ دیدن کنید و از تالار مدور تزیین شده که دارای ستون های مرمر و برنج و آسانسور کریستال است بازدید کنید.

اگر عکاسانی مشغول عکاسی عروس و داماد در این کاخ دیدید تعجب نکنید؛ چرا که بعضی از زوجه ها برای عکاسی به این کاخ می آیند و می توانند کاخ را برای برگزاری مراسم عروسی اجاره کنند.

کاخ خدیو کاخ خدیو

اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید: 41454-021

تور استانبول ترکیه

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :