021-41454

پارک دایناسور ها

پارک دایناسور ها

پارک دایناسور ها

پارک دایناسور ها

پارک دایناسور کانادا  در زمینی به مساحت ۷۴۹۳ هکتار احداث شده است

این پارک شهرت جهانی بسیاری دارد و در زمره با ارزش ترین مکان های باستان شناسی دنیا جای دارد چراکه در سال ۱۹۷۹ از سوی سازمان یونسکو به عنوان یکی از میراث های جهان طبقه بندی شد.

در این پارک نمونه های گوناگونی از دایناسورها متعلق به ۴۰ گونه مختلف و همچنین فسیلهای بزرگ و کوچک مربوط به شکلهای مختلف زندگی ماقبل تاریخ، نگهداری میشوند.

این پارک جالب و منحصر به فرد در ایالت آلبرتا قرار دارد

فاصله این پارک تا ایالت های کلگری و بروگس چنداان زیاد نیست

نمونه های ۴۴ گونه دایناسور متعلق به ۳۴ جنس و ۱۰ خانواده مختلف که قدمت آنها به ۷۵ الی ۷۷ میلیون سال قبل برمیگردد، در این پارک از زیر زمین کشف شده اند.

یکی از جالب توجه ترین نمونه های کشف شده از دایناسورها، اسکلت کامل گونه Albertosaurus libratus و یک جمجمه متعلق به گونه Centrosaurusapertus هستند

سایر نمونه های کشف شده در این پارک مربوط به مهره داران آب شیرین انقراض یافته نظیر کوسه، سفره ماهی، ماهی استخوانی و دیگر گونه های ماهیان، گونه های مختلف دوزیستان نظیر دوزیستان خانواده منقرض شده Albanerpetontidae، خزندنگان منقرض شده جنس Champsosaurus و چند نمونه فسیل پستانداران، میشوند.

در پارک دایناسور، فسیل گونه های گیاهی از جمله تنه، شاخه، برگ، گرده و هاگ انواع درخت سرخس، کاج، Cercidiphyllum و درخت شجرالمعبد نگهداری میشوند.

پارک دایناسور در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۵۵ با هدف محافظت از گنجینه ی ارزشمند منطقه به ویژه بقایای فسیلی جانوران و گیاهان ماقبل تاریخ احداث شد

چندی نگذشت که این پارک به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل شد که خیل عظیمی از باستان شناسان و محققین را از سرتاسر جهان برای مطالعه و جمع آوری نمونه به این سو کشاند.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا کانادا

ویزا مولتی کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :