021-41454

یک گروه ایتالیایی سقف آرامگاه کوروش کبیر را بازسازی می کنند

سقف آرامگاه کوروش کبیر

یک گروه ایتالیایی سقف آرامگاه کوروش کبیر را بازسازی می کنند

یک گروه ایتالیایی سقف آرامگاه کوروش کبیر را بازسازی می کنند

به منظور انجام  طرح های مرمتی در تخت جمشید گروهی از مرمتگران دانشگاه بولونیای ایتالیا با همکاری دانشگاه رم در شهریور ماه، برای انجام طرح های مرمتی تخت جمشید و آ رامگاه کورش به ایران خواهند آمد، (البته این در صورتی است که تفاهم نامه قطعی شود). گویا این گروه قرار است به مرمت در گا ههای شمال شرقی سر ستون تخت جمشید  که مدتی است داربست اطراف آ ن را احاطه کرده است، بپردازند و پس از آن به پاسارگاد بروند. مدیریت این گروه توسط  استفانو تیلیا رئیس سابق مؤ سسه مطالعات آسیایی آفریقایی  می باشد.  این گروه در گذشته نیز به باز سازی پاسارگاد و تخت جمشید پرداخته اند.
استفانو تیلیا که خود یک مرمتگر سنگ می باشد به همراه گروهش چند روز پیش  به منظور ارائه طر ح های مرمتی خود  به مسئولان بنیاد پارسه پاسارگاد به شیراز سفر کردند. در زمستان سال گذشته  هم برای بازدید از تخت جمشید  و آ رامگاه کورش و مرمت های انجام شده به ایران آمدند.
در ایران هم مرمتگرانی نظیر حسن راهساز که مرمتگری رانزد شخص بریتا تیلیا فرا گرفته اند، هستند اما نحوه ی کار آنها  مورد انتقاد کارشناسان بوده است. با این وجود در بنا های مهم تاریخی ایران نظیر مرمت سقف کوروش در پاسارگاد کار مرمتگری را انجام داده اد، هر چند که مورد انتقاد واقع شد. در حال حاضر کارشناسان امیدوارند که با سپردن کار های مرمتی تخت جمشید و آ رامگاه کورش به پژو هشگران ایتالیایی روند کا های باستانی کشور کاملا حرفه ای و کار شناسی شود.

» اطلاعات تور ایتالیا و خدمات وقت سفارت ایتالیا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

________________________

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 02141454

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :