021-41454

کوه های ابی در استرالیا

کوه های ابی در استرالیا

کوه های ابی در استرالیا

کوه‌های آبی، یکی از ناحیه‌های ایالت نیو ساوت ولز در استرالیا است که بیشتر آن را مناطق کوهستانی تشکیل داده است. بخش بزرگی از این ناحیه شامل هفت پارک ملی و مناطق حفاظت شده بخشی از میراث جهانی یونسکو می باشد.

وسعت این منطقه به بیش از 11400 کیلومتر مربع می رسد. تقریباً در 50 کیلومتری غرب سیدنی حدفاصل بین دو روخانه نیپین و کاکس واقع شده است. عمیق ترین دره های این ناحیه یه 760  متر و بلندترین ارتفاعات آن به 1215 متر از سطح دریا می رسد.

بیشترین قسمتهای بلو ماونتین مناطق محافظ شده متشکل از ۷ پارک ملی تشکیل میدهند قبل از اینکه پای اروپاییان به استرالیا برسد بلو ماونتین برای هزاران سال ساکنان بومی داشت منطقه بلو مانتین طبیعت بکر و دوست داشتنی است که بیش از یک میلیون هکتار جنگل های استوایی جنگل های اکالیپتوس در نیو ساوت ولز پوشش می دهد بیش از 400 نوع مختلف از حیوانات در دره های ناهموار و دشت های پهن بلو مانتین بزرگ زندگی می کنند.

کوه های ابی در استرالیا شامل گونه های در خطر و نادری از اهمیت حفاظت از منابع طبیعی هستند که عبارتند از کوئول دم خالدار، کوالا، کانگورو درختی، شبزی سینه زرد، کانگوروی خرگوشی بینی دراز،قورباغه زنگی سبز و طلایی و سقنقور آبی بلو مانتین. اهمیت حفظ منابع طبیعی گیاهان و جانوران و زیستگاه آنها جز اصلی ارزش های میراث جهانی منطقه بلو مانتین است

 

اب و هوا

در تابستان به حداکثر 22 درجه سانتیگراد میرسد. ولی گاهی اوقات ممکن است 30 درجه را نیز باشد. دمای هوا در شب معمولاً از 19 درجه تجاوز نمی‌کند.

در زمستانها به طور متوسط حدود 10 تا 11 درجه باقی می ماند و در شب گاهی به منفی 1 نیز میرسد در مقایسه با بقیه نواحی مرکزی این منطقه صبح های خیلی سردی ندارد. و بارش برف نیز زیاد نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :