021-41454

چرا پیزا کج است؟

چرا پیزا کج است؟

چرا پیزا کج است؟

چرا پیزا کج است؟

ایتالیا کشوری با انواع شاهکارهای هنری و باستانی است اما در این میان برج پیزا بج کج و باشکوه شهر پیزا زبان زد همگان است.برجی هشت طبقه که دچار انحراف شده است اما پابرجاست و به سنبلی از شهر پیزا بدل شده است.

شهر پیزا دارای اثار تاریخی زیادی در خود است اما این برج دارای شهرت زیادی شده است و سالانه تعداد زیادی توریست و گردشگر از سراسر نقاط کره ی خاکی برای بازدید از ان می ایند .با ان عکس یاگاری میگیرند و از شنیدن داستان بنا شدن ان در طی بیش از صد سال تعجب میکنند .

بنای که برای ساختش معماران و هنرمندان برجسته ای گمارده شدند تا نشان دهنده ی هنر شکوه پیزا باشد.
چرا پیزا کج است؟سوالی است که بسیاری از خود میپرسند و من در این جا برایتان دلایل کج شدن و انحراف این برج را میگویم.در زمان ساخت و بعد از گود برداری و ساخت طبقه ی اول برج معماران در ارتفاع هشت متری دریافتند که بنا دچار انحراف شده است درست در همین زمان با شروع جنگ ساخت برج صد سال متوقف شد تا اینکه معماران دیگر سعی در اتمام ان کردند و تلاش کردندکه ایراد ان را اصلاح کنند که همان طور که میبینید بی نتیجه بوده است.

درست سال ۱۸۳۸ معماری به نام گرادسکا دست به ساخت گذرگاهی در دور برج پیزا زد که این کار سبب شد برج بیش از پیش منحرف شود و این دلیل ان بود که موسولینی دستور داد برج را صاف کنند.

معماران به تصور مستحکم کردن زیر بنا در پای برج بتن ریختند که برج در زمین بیشتر فرو رود اما کمکی نکرد در عمود شدن برج.بعدها جمعی از معماران و ریاضی دان ها ناقوس های نت را در بالای برج به منظور کاهش وزن برج گفتند که از برج پیزا خارج کنند .

گالیله ریاضی دان و هنرمند بزرگ ایتالیایی که خود اهل پیزا بود نیز در این زمینه بسیار تلاش نمود و نتیجه ی کار این همه دانشمند و مهندس ان شد که در خمیدگی این بنای زیباو متعلق به قرون وسطا متوقف شد اگرچه هیچکاه عمود نشد اما این برج پابرجا میماند و میتوانند توریست ها برای بازدید از ان با خیال اسوده به ایتالیا سفر کنند.
اژانس یزدان گشت سفیران با سال ها تجربه و کادری متخصص در زمینه ی پیکاپ ،اخذ ویزا و وقت سفارت یاری رسان شما عزیزان میباشد.منتظر تماس شما هستیم.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :