021-41454

روستای شیرینچه در ترکیه

روستای شیرینچه در ترکیه

روستای شیرینچه در ترکیه

این روستا 7 مایل با شهر افسوس و 20 مایل با کوشی آداسی فاصله دارد در گذشته نام زشتی را بر روی این روستا گذاشتند که مردم از این شهر بیزار و فراری بودند بدون اینکه به آنها آسیبی برسد مردم از این شهر فرار می کردند در صورتی که یکی از زیباترین  و بهشتی ترین منازق دنیا است.

این شهر در قرن اول بعد از میلاد به وجود امد و در قرن 12 ترک ها به این شهر امدند و مردمانی با دو فرهنگ متفاوت در کنار یکدیگر زندگی کردند و در کنار هم بسیار شاد بودند و زندگی مشترک موفقی داشتند. در جنگ جهانی دوم یونانیان این شهر به کشور خود بازگشتند و ترک های سان یونان به ترکیه برگشتند و این یک مهاجرت اجباری بود.

مردم یونان از شهر شیرینچه به شهر دیگری به نام افسوس رفتند و ترک های اصیل به شهر شیرینچه آمدند.در گذشته مردم این روستا از طریق کشاورزی پول در می آوردندکه بعد از گذشت زمان این روستا در ترکیه و سایر کشورهای همسایه به دلیل طبیعت و تاریخش به شهرت رسید و به یک منطقه گردشگری تبدیل شد.

 

شیرینچه در دنیای امروز

امروزه مردمش از راه گردشگری پول در می اورند که خانه های خود را به هتل و رستوران تبدیل کرده اند و دارو های گیاهی مختلفی در این روستا توسط مردمش ساخته می شود و همچینین زیتون و هلوی شیرینچه بسیار معروف است.

در 17 کیلومتری این روستا ساختمانی به نام مریم مقدس واقع شده است که برای مسیحیان و مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و قدمت این ساختمان به سال 1881 برمی گردد.

برای رفتن به این روستا می توانید از طریق تور و یا آژانس و خودرو خود بروید.بر روی نقشه راه را پیدا کنید و با خودروی خود به اینجا بروید که از طبیعت بی نظیرش لذت کافی را ببرید.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :