021-41454

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

هاربر بریج یا پل بندرگاه سیدنی به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در شهر سیدنی به شمار می‌رود.این پل در رده پل‌های فلزی قرار داد که از قطعات عظیم فولاد ساخته شده و با 49 متر عرض به عنوان پنجمین پل قوسی جهان شناخته می شود

دکتر جان بردفیلد در سال 1916 طرح کاملی برای ساخت پل ارایه کرد اما به دلیل وقوع جنگ جهانی اول ساخت پل به تعویق افتاد و بنابراین مراحل عملی ساخت توسط دکتر جان بردفیلد و یک شرکت بریتانیایی ازسال 1923 آغاز شد و بعد از حدود 10 سال یعنی در 19 مارس 1932 با حضور وزیر وقت(ژاک لانک)، شهردار سیدنی و دیگر مسئولان محلی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

برای تست استحکام پل، 96 لوکوموتیو را بر روی آن قرار دادند و پس از اطمینان از استحکام ان را افتتاح کردند

پل بندرگاه سیدنی یکی از نماد های اصلی و مهم  ارتباطی شهر سیدنی در استرالیا است

پل بندر گاه سیدنی  با ارتفاع 132 متر یکی از عجایب مهندسی استرالیا محسوب می شود

پل بندرگاه سیدنی دارای دو خط ریلی برای عبور قطار است. در دوسوی پل گذرگاه عابر پیاده و دوچرخه طراحی شده‌است. بقیه سطح پل به هشت خط عبور خودروها اختصاص یافته‌است. در دو سوی پل جمعاً چهار برج غیرفلزی طراحی شده اند

همراه داشتن هر گونه وسیله شخصی روی پل مجاز نیست و گردشگران باید از یک دستگاه فلزیاب عبور کنند. پل نوردی در تمام اوقات حتی شب ها برگزار می شود.

در مجموع بالا و پایین رفتن از پل حدود سه ساعت و نیم طول می کشد و فقط در بالای آن می توان عکس برداری کرد. برگزاری جشن ها و آتش بازی های مختلف، مانند جشن سال نو و جشن های ملی، بر روی این پل نیز یکی دیگر از عوامل جذب گردشگر به سیدنی است.

[su_button url=”/انواع-ویزای-استرالیا/” style=”glass” background=”#6d8fb2″]انواع ویزای استرالیا[/su_button]

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :