021-41454

هشدارها و توصیه های سفر به استانبول

هشدارها و توصیه ها برای سفر به استانبول

هشدارها و توصیه های سفر به استانبول

هشدارها و توصیه های سفر به استانبول

هشدارها و توصیه های سفر به استانبول

مطلب زیر پیرامون توصیه ها و هشدار هایی پیرامون سفر به استانبول ترکیه است که از سوی سرکنسولگری ایران نشر شده و نکات خوب و مفیدی در راستا رفتن به استانبول و ترکیه ، چه برای سفر و تور به این کشور و چه اقامت دائم ، می باشد. در زیر چند تا از مهمترین موارد در زمینه هشدارها و توصیه های سفر به استانبول را بیان می کنیم:

1: اگر قصد سفر با تور استانبول به این کشور را دارید حتما از اعتبار آژانس مسافرتی ارائه دهنده خدمات تور و سایر خدمات در این راستا اطمینان حاصل نمایید.

2:[بسیار مهم] اگرچه که ثبات سیاسی  و امنیتی ترکیه دارای وضعیت خوب و مطلوبی است اما قبل از سفر به این کشور حتما اطلاعاتی را در همه زمینه ها از جمله اقتصادی ، فرهنگی و بخصوص امنیتی و سیاسی این کشور بدست آورید بخصوص در چند ماه اخیر بدلیل برخی حوادث ناگوار تروریستی و بحران سوریه ، اگرچه امنیت و ثبات در ترکیه برقرار مانده و هست اما کمی باشد بیشتر احتیاط نمود و متاسفانه در این اتفاقات کلانشهر استانبول بیشتر مورد هدف حمله ها و همچنین تنش ها و نارضایتی مردم بوده است.

3: اگر چنانچه با خودرو شخصی خود به این کشور سفر می کنید مسلما ملزم به رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور هستید و مهمتر از آن قبل سفر از همراه داشتن همه مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل کنید و در این راستا با پلیس همکاری نمایید بخصوص پیش از سفر از بیمه گمرک سازمان جهانگردی و ایرانگردیِ ایران استعلام و قبل از سفر مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. در طول سفر خود از سوار نمودن افراد ناشناس به خودرویتان اکیدا بپرهیزید چرا که با این کار خیلی ها به دام آدم ربایان و سارقین بین راهی افتاده اند.

4: در این شهر همانند بسیاری از کلان شهر های دنیا ، باند ها و گروه های خلافکار در مناطق شلوغ شهر که میزبان توریست ها و جهانگردان خارجی بسیار است (مثل آکسارای ، لالعلی تکسیم ) حضور و فعالیت بیشتری نسبت به سایر جاها دارند و سرقت مدارک و پول نقد بوسیله زورگیری و ضرب و جرح متاسفانه از جمله مواردی است که برخی توریست ها از جمله ایرانی ها تجربه نموده اند و اگر در همچین موقعیتی قرار  گرفته اید توصیه می کنیم اکیدا بصورت مستقیم درگیر نشوید و برخود نکنید و بجای آن بلااصله به پلیس مراجعه نموده و جزئیات را بطور دقیق بیان نمایید. همچنین این شهر از جمله مراکز فعال در زمینه باند های قاچاق انسان به اروپا می باشد و متاسفانه بسیاری مردم از جمله افراد ایرانی گول این افراد را می خورند و بر خلاف پرداخت مبالغ هنگفت به مقصود خود نرسیده و بجرم مدارک جعلی دستگیر می شوند و به کشور باز گردانده می شوند.

5 :بدلیل موقعیت این شهر و قرار گرفتن آن بعنوان پلی بین المللی برای قاچاق مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل فعالیت و نظارت پلیس در این شهر بخصوص در ورودی ها و خروجی های شهر و فرودگاه ها در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر بسیار دقیق و کنترل شده می باشد و همه ساله تعدادی زیادی در این راستا دستگیر می شوند که شاید تعداد قابل توجهی از آن ها در این راستا نقش نداشته اند ، بنابراین توصیه اکید داریم از افرادی که قصد از حسن نیت شما دارند و به شما هر گونه امانتی از قبیل کیف و ساک می دهند (بخصوص در فرودگاه ها و اماکن حساس از نظر گمرکی) دوری نمایید و به هیچ وجه قبول نکنید.

6: تا حد امکان از رفتن به اماکن تفریحی و کلوپ های شبانه بصورت تنها خود داری کنید و همچنین از پذیرش دعوت افراد ناشناس به صرف نوشیدنی یا هر چیزی خودداری نمایید.

7: [بسیار مهم] اگر چنانچه توسط پلیس دستگیر شده اید فورا از مامورین درخواست کنید که بنا به ماده 36 کنوانسیون وین ، ناظر بر امور کنسولی ، قضیه را فورا به سرکنسول گری های ایران اطلاع بدهند و چنانچه به زبان ترکیه ای آشنایی ندارید از امضا کردن هرگونه سند یا تعهد و ورقی خودداری نمایید.

8: هنگامی که از فروشگاه ها و مراکز خرید این کشور خرید می نمایید ، فیش خرید را دریافت کرده و تا پایان مسافرت ، نزد خود نگه دارید.

9: اگر با اتباع ترکیه هرگونه معامله یا قراردادی را توافق می کنید حتما آن را در دفاتر اسناد رسمی برای پیگیری های قانونی بعدی ثبت نمایید و به ازای هرگونه پرداخت رسید معتبر دریافت نمایید.

هشدارها و توصیه های سفر به استانبول گفته شده در بالا صرفا جهت رعایت تمام ابعاد احتیاط برای سفرتان بوده و همانطور که گفتیم هیچ کدام از این موارد دال بر نا امنی در این شهر و کشور نیست و در کل از نظر ثبات امنیتی و سیاسی شهری امن و آرام است.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور استانبول کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :