021-41454

نکات مهم برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه

نکات مهم برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه

نکاتی برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه

نکات مهم برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه

رد شدن از گیت امنیت فرودگاه برای سفر یا تور مسافرتی یا …برای تقریبا همه یجور استرس زا است و این امر صرفا به دلیل داشتن مورد خلاف نیست و می توان گفت تقریبا امری طبیعی است و این حس ناشی از حساسیت امنیتی بسیار بالا در محیط فرودگاه است و اینکه جدای این قضیه، حداقل بخشی از پروسه است که برای مسافران وقت گیر و کلافه کننده است.

با یزدان گشت سفیران همراه باشید تا نکات مهم برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه را برای سهولت و سرعت بیشتر انجام پروسه و عبور شما بیان کنیم و از الان بگوییم که رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه همانقدر که می تواند استرس زا باشد، میتواند با رعایت یکسری نکات ساده بسیار راحت و سریع هم باشد و سفر دلپذیرتان را شروع کنید.

اشیاء فلزی بویژه جواهرات و زیورآلات

اولین نکته از نکاتی برای رد شدن از گیت این است که طبیعتا در سفرمان حتما لوازم فلزی همراهمان است. از یک ریش تراش ساده که فلز دارد بگیرید تا سگک کمربندتان. اما نکته ایی که اینجاست این است که بهترین کاری که می توانید بکنید، وسایل فلزی کوچک مانند کلید، ناخن گیر و امثال این ها را جمع کرده و در یک کیف یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و البته به زبان ساده بگوییم که به مامور امنیتی گوشزد نکنید که: همه وسایل فلزی ام این تو است، دیگه ندارم همش همین است! چرا که حرکتی واقعا آماتور وارانه است و بدتر مامور امنیتی را مشکوک می کنید تا ریزترین نقاط لباس ها و ساک و چمدان هایتان را بگردد!

چه کنیم در این راستا؟

از جمله دیگر لوازم فلزدار، البسه و زیورآلات است، گیت فرودگاه یا حتی طول پرواز را سالن فشن در نظر نگیرید! لباسی ساده که در طول پرواز هم به کارتان می آید خیلی بهتر است و می توان در مقصد لباس دلخواه را پوشید اما هنگام عبور از گیت، لباس هایی که بندها، زیپ ها و بخش های تزئینی فلزی دارند را ترجیحا نپوشید. همچنین گردنبند، جواهرات و زیورآلات تان و ساعت را در بیاورید، یا مثلا در صف گیت می توانید کمربندتان را بهمراه سایر لوازم ذکر شده آماده بدست بگیرید.

شاید بگویید این همه دغدغه و نکته برای یک رد شدن از گیت؟ خب در جواب باید بگوییم منطق ساده است؛ اگر بعد از عبور از گیت صدای دستگاه در بیاید، منطق افسر امنیتی اینگونه است که: “شما ممکن است از موی سر گرفته تا نوک پا، اشیا فلزی یا اشیا غیرقانونی همراه داشته باشید و این باعث می گردد پروسه چکینگ شما برای عبور طول بکشد و با خودتان بعدا بگویید : “کاش انجام میدادیم از همون اول!”

و اینکه به موارد ریز هم دقت کنید؛ مثلا ممکن است موارد بالا را خودتان از قبل میدانسته اید و انجام هم داده اید اما آیا برای مثال، کلیپس موی خود را در آوردید؟! و موارد امثال این، به زبان ساده بگوییم که از بالا به پایین خود را ذهنا یه اسکن ساده کنید به این صورت: ” من چیا دارم معمولا بیرون؟ ، گوشواره؟ گردنبند؟ کلیپس؟ یا حتی پیرسینگ؟ و….

کفش و لباس

درباره لباس توضیحی اندک در بند فوق دادیم که لباسی ساده بپوشید که هم خودتان راحت باشید در طول پرواز و هم بخاطر لباس هایی که بندها، زیپ ها و بخش های تزئینی فلزی دارند وقتتان هدر نرود.

همین قضیه درباره کفشتان صادق است، کفش ساده هم برای یک پرواز خودتان راحت تر خواهید بود، چون که یک کفش ساده مردانه هم اگر کمی پاشنه اش مدل و شکل خاصی داشته باشد ممکن است افسر امنیتی فرودگاه مشکوک شود؛ مثلا فکر کند: “شما پاشنه را کنده ایید، جاسازی انجام داده اید و دوباره چسبانده اید!”

لوازم الکتریکی

همه لوازم الکتریکی خودتان را خاموش نمایید. موبایل، تبلت، لپ تاپ و در کل وسایل دیجیتال و الکترونیکی. همچنین از خاموش بودن و جاسازی درست لوازمی مانند ریش تراش (که بر اثر تکان خوردن روشن نگردد) اطمینان حاصل فرمایید. چون شاید باورتان نشود اما بسیاری از وقت ها پس از رسیدن به مقصد، چمدان شما نمی آید و باید به دنبال آن برای پیگیری به بخش امنیتی فرودگاه بروید؛ چرا که ممکن بوده ریش تراش شما، بر اثر تکان روشن شده و باعث ایجاد لرزش شده و هنگام تحویل بار، چمدان شما را ماموران امنیتی بردارند و برای بررسی امنیتی ببرند و کلی معطل بشوید آن هم سر یک مثلا ریش تراش ساده!

اگر هم وسیله ایی الکتریکی نو خریده اید و اگر کادو یا سوغاتی نیست (برای خودتان است مثلا)، ترجیحا از بسته بندی در بیاورید و بصورت خاموش و بدون برق، مرتب در چمدانتان جاسازی نمایید.

مایعات

نکته ی دیگر در راستا نکاتی برای رد شدن از گیت امنیتی فرودگاه این است که اگر با خود ماده ای مایع به همراه دارید (منظور هر ماده ایی، حتی یک آب خوردن ساده) ، قبل از این که به فرودگاه و بخش امنیتی برسید، بسته بندی نمایید. این هم باید بگوییم که در اکثر کشورها پیرامون بسته بندی مواد مایع مثل آمریکا، مواد مایع خود را که با خود به عنوان وسایل همراه به داخل هواپیما می ‌برید می بایست در بسته‌ هایی بصورت جداگانه  که هر کدام بزرگ ‌تر از صد میلی لیتر نیستند بسته‌ بندی شوند و بعد آن ‌ها را داخل یک کیسه ای از جنس پلاستیک و شفاف (مشخص) قرار دهید، یعنی کاملا دیده شوند.

زمانبندی انجام کارها فوق

بسیاری از افراد، کارهای بالا را در فرودگاه انجام می دهند؛ یعنی می روند و در فرودگاه که کیسه های مخصوص بسته بندی فروخته می شود، خریداری کرده و در فرودگاه اقدام به مرتب سازی و… می کنند که نیازی به شرح این قضیه نیست و اگر وقتتان برایتان مهم است، شب قبل پرواز در خانه کارهای فوق را انجام دهید.

گلوبال اینتری

گلوبال اینتربی (Global Entry) چیست؟ گلوبل اینتری به زبان ساده خدمات دولتی است که روند قسمت امنیت و مهاجرت را برای مسافران سریع تر می ‌کند. گلوبال اینتری بسیار به درد افرادی که سفر زیاد می روند می خورد و به زبان ساده با این مزیت شما می توانید خیلی سریع تر و راحت تر از گیت امنیتی عبور نمایید. نام دیگر آن TSA check-in هم می باشد که خب مشخصا هزینه خود را دارد اما به قطع به افراد اهل سفر به روش هوایی بسیار مفید و بدردبخور می باشد.

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :