021-41454

۱۵ تا از جنایت خیز ترین شهرهای دنیا !

جنایت خیز ترین شهرهای دنیا

جنایت خیز ترین شهرهای دنیا !

15 تا از جنایت خیز ترین شهرهای دنیا !

طبق تحقیقات انجام شده توسط “اوربان تایتان” که در حوزه مسائل شهر نشینی فعالیت دارد

از متراکم ترین جمعیت شهری دنیا می توان از شهرهایی مانند توکیو ، دهلی ، سائوپویلو ، بمبئی ، مکزیکوسیتی، نیویورک ، شانگهای ، کلکته ، داکا و کراچی نام برد اما از طرفی شهرهایی هم وجود دارند که ریسک زندگی در آن ها بسیار بالاست.

مفهوم شهر نشینی اغلب با مفاهیمی ازجمله افزایش جرم و جنایت های نوین نیز آمیخته شده است.

این شهرهای خطرناک همگی از بی قانونی و وجود باندهای تبهکار پر قدرت رنج می برند اما با این وجود به علت نبود در آمد کافی و نبود شغل و فقر در محیط های روستایی و شهر های کوچکتر مهاجرت به این شهرهای بزرگتر که جمعیت زیادی دارد و جرم وجنایت در آن بیشتر است، در حال افزایش است که این امر در صورت کنترل نشدن می تواند به افزایش خشونت منجر شود.

حال میخواهیم 15 تا از جنایت خیز ترین شهرهای دنیا که خطر ناک ترین شهر های دنیا هم محسوب می شوند به شما معرفی کنیم با یزدان گشت سفیران همراه باشید.

1-شهر کیپ تاون در کشور آفریقای جنوبی

جنایت خیز ترین شهرهای دنیا

 

در سالهای گذشته نرخ دزدی و جنایت به نحو بی سابقه ای در این شهر روبه رشد بوده، طبق آمار به دست آمده تنها در طول یکسال 72000 فقره تجاوز ،20000 فقره سرقت معمولی و 14000 سرقت مسلحانه در این شهر گزارش شده است.

به طور متوسط 50 نفر در هر روز به قتل می رسند. این تعداد قتل تقریبا 50 درصد قتل هایی است که در کل آفریقای جنوبی انجام می شود. بحران اقتصادی و تنگدستی و گرسنگی عامل اصلی گسترش جنایات در این شهر است. اگر به هر دلیلی به این شهر رفتید یادتان باشد هرگز شب ها بیرون نروید.

2-شهر ریو دژانیرو ، کشور برزیل

 

شهر ریو دژانیرو

از دیگر جنایت خیز ترین شهرهای دنیا، پایتخت برزیل است.

اگر قصد سفر به برزیل را دارید مجددا در این باره فکر کنید. در شهر ریو برزیل مهم نیست شما کجا باشید و یا چه زمانی از طول روز است ، در هر مکانی ممکن است از شما زورگیری شود.

به محض ورود به این شهر کتابچه ای به شما داده می شود که در آن هشدارهایی نظیر اینکه به هیچ عنوان هیچ چیز گران قیمتی را باخود به همراه نداشته باشید در ج شده است. در صورتی که چیزی از شما سرقت شود مسئولیت آن به عهده خودتان هست ونه پلیس . در 3 سال گذشته جرم و جنایت در این کشور رو به بهبودی است ولی تا آن زمان فاصله زیاد است .

در این شهرمافیای مخدر شهری که به آنها پیرانا ( Piranhas ) نیز گفته می شود، مسئولیت بسیاری از جنایات را به عهده دارند. 8000 فقره قتل در سال گذشته در ریو انجام شده است. 20 فقره قتل در روز حداقل در این شهر انجام می شود. اکثر جنایات در حومه شهر انجام می شود ولی همچنان شما در هیچ کجا امنیت کامل ندارید .

3-بغداد، کشور عراق

شهر بغداد

 

مهم نیست که شما چه کسی هستید ، در بغداد شما امنیت جانی ندارید. بغداد شهری است که با جرم و جنایت وخونریزی آمیخته شده . هر روز تعداد زیادی در بغداد مفقودالاثر می شوند. این موضوع از سال 2003 که آمریکا وارد خاک افغانستان شد.

علاوه بر جنایات برنامه ریزی شده توسط حکلات گروهک های تروریستی به نحوی فزایش پیدا کرده . القاعده هم به همراه دیگر گروه های جنایتکار هر روز روزی خونین تر از روز گذشته می شود مین های کنار جاده ای و بمبگذاران انتحاری تنها بخشی از خطراتی است که شما را تهدید خواهد کرد.

آدم ربایی و قتل های اتفاقی در این شهر امری طبیعی است . تمام این موارد به همراه بی قانونی و فساد پلیس این شهر بغداد را به جهنمی واقعی تبدیل کرده است.

4- گواتمالا، کشورگواتمالا

شهر گواتمالا

گواتمالا به جرئت فاسد ترین دولت جهان را داراست.تمامی سران این کشور به طور غیر رسمی بزرگترین قاچاقچیان آمریکای شمالی هستند . این شرایط باعث شده تا گواتمالا این موارد به اوج خود رسیده اند بسیاری از توریست ها مورد سرقت مسلحانه همراه با تجاوز قرار می گیرند.

به هر حال اگر به هر دلیلی قصد سفر به این شهر را داشتید حتما یادتان باشد هیچگونه وسیله قیمتی به همراه نداشته باشید چون به قیمت جان شما تمام می شود.

5- بانکوک ، کشور تایلند

شهر بانکوک

بانکوک از دیگر جنایت خیز ترین شهرهای دنیا می باشد. تایلند مقام اول در جهان در زمینه فرآوری مواد مخدر است. بانکوک مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر درجهان است . بر طبق آمار سال گذشته تنها در بانکوک 20000 فقره تجاوز ، 13500 فقره سرقت و 50000 جنایت منجر به قتل انجام شد.

6-مظفر آباد ، کشمیر- کشور پاکستان

شهر مظفر آباد

شهر مظفر آباد مرکز استان آزاد کشمیر است. از این منطقه می توان از مناطق نا امن جنگی یاد کرد که بین هند و پاکستان قرار دارد.
این جنگ پس از حمله عشایر پاکستانی و تصرف بخش هایی از کشمیر توسط آنان شروع شد .

نیروهای نظامی هند ، مناطق مرکزی و شمالی ایالت کشمیر را تحت سلطه خود درآوردند. که در این بین سازمان ملل متحد و تعیین خط اتش میان دو کشور به طول 772 کیلومتر ، این کشمکش بین هند و پاکستان کمتر شد ، اما بی قانونی و اجرای قانون توسط خود اشخاص تبدیل به امری عادی در این شهر شده است.

7-سانتو دومینگو،کشور دومینیکن

شهر دومینیکن

سانتو دومینیگو پایتخت کشور جمهوری دومینیکن یا دومینیکا است. دزدی در این شهر امری عادی است و سارقان حرفه ای و قاچاقجیان مواد مخدر به آسانی و بدون مخفی کاری به اقدامات خود مشغولند.

8-گروزنی، چچن، کشور روسیه

شهر گروزنی، چچن

در این شهر از روسیه تعداد مافیا بیش از پلیس ها است . این پلیس به هیچ وجه تحت فرمان دولت قرار نداردو به طور غیر رسمی توسط مافیا کنرل می شود به عبارتی پلیس ها در این شهر از مافیا ها فرمانبرداری می کنند .

در این شهر هر 20 دقیقه یک جنایت رخ می دهد. طبق آمار گرفته شده در هر روز 85 نفر به قتل می رسند. فروش مواد مخدر و فحشا از شغل های معمولی این شهر است.

دزدی و تجاوز در این شهر به امری عادی تبدیل شده است و کسی بابت آنها شکایتی نمی کند. ” چچن ” به معنای واقعی کلمه جهان سوم است. اگر می خواهید به چچن بروید بهتر است درباره آن دوباره فکر کنید .

9-پورت مورسبی ،کشور پاپوآ گینه نو

شهر پورت مورسبی

پورت مورسبی پایتخت کشور پاپوآ گینه نو است. گینه نو دومین جزیره بزرگ جهان است . اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید به احتمال زیاد مورد سرقت مسلحانه قرار میگیرید و ممکن است جان خود را از دست دهید .

10-پورتو پرنس ، کشور هائیتی

شهر پورتو پرنس

پورتو پرنس پایتخت کشور کوچک هائیتی استو است این کشور کوچک حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد. طبق گزارشات اعلام شده میزان خشونت خانگی و شهری در این شهر بسیار بالا است که این میزان بعد از وقوع زلزله مخرب 12 ژانویه 2010 و بی ثباتی دولت بیشتر شد.

پلیس به معنای واقعی در این شهر وجود ندارد و واقعیت این است که پایتخت و بعضی از شهر های اطراف در اختیار باند های تبهکار است . این کشور در رده یکی از بالاترین میزان صادرات مواد مخدر به قاره آمریکای شمالی است.

11-سنت لوئیس ،ایالت میسوری آمریکا

شهر سنت لوئیس

براساس آمار به دست آمده از پلیس آمریکا ( FBI ) شهر سنت لوئیس در ایالات میسوری آمریکا از لحاظ میزان جرم وجنایت ،تجاوز،دزدی و زورگیری یکی از خطر ناک ترین شهر های آمریکاست .

میزان وقوع جرم در این شهر 5 برابر بیش از شهر های دیگر آمریکاست . طبق آمار گزارش شده در شهر سنت لوئیس آمریکا از هر 100 هزار نفر ، دو هزار و 70 نفر مرتکب جرائم خشونت آمیز می شوند.

12-شهر مو گادیشو ، کشور سومالی

شهر مو گادیشو

در این شهر به حدی میزان جرم و جنایت بالا است که سخت است آماری دقیق از جرم و جنایت به دست آید . این شهر در صدر لیست بسیاری از شهر های جرم و جنایت خیز جهان قرار دارد.
جرم و جنایت در این شهر به میزانی شدت گرفته که دولت این کشور از خارجی ها عاجزانه درخواست کرده که تا حد امکان بع این شهر سفر نکنند. شهر موگادیشو سومالی یکی از تروریست پرورترین شهر های جهان است. تعداد زیادی از تروریست های القاعده از این شهر بیرون آمده اند.

در موگادیشو جرم و جنایت امری عادی و روزمره است و بسیاری از مردم آن فکر می کنند که این امری طبیعی است و دنیا باید به همین شکل باشد و این جرم و جنایت ها به نظرشان امری عادی و طبیعی است .در موگادیشو خیابان ها معمولا در طول روز خالی است .

کسی نمیداند آمار قتل هایی که هر روز در این شهر انجام می شود چقدر است اما بنا بر شواهد این آمار 370 نفر در روز است که این رقمی غیر قابل باور است!

13-شهر کاراکاس، ونزوئلا

شهر کاراکاس

آمریکای لاتین، طبق آمار اعلام شده در هر دقیقه در این شهر 137 فقره جنایت و 537 فقره سرقت گزارش می شود . تمام افراد این شهر یک و نیم میلیون نفری به طور میانگین حداقل 5 بار مورد یکی از انواع جرم و جنایت قرار میگیرند.

آمریکای مرکزی به طور کامل در صدر گروه های قاچاقچیان مواد مخدر است چرا اگر شما عبارت جنایت خیز ترین شهرهای دنیا را در اینترنت جست و جو کنید میبینید که از 30 شهر اول لیست حداقل 20 شهر به این منطقه تعلق دارد.

با تمام این تفاسیر می توان گفت شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا جنایت خیز ترین شهر دنیا است . کاراکاس را می توان پایتخت جنایی جهان نامید.

ونزوئلا بزرگترین تولید کننده کوکائین در جهان است و کاراکاس بزرگترین مرکز فرآوری کوکائین در ونزوئلاست. اگر شما قصد بازدید از کاراکاس را دارید بهتر است عضو یک گروه گانکستری باشید تا شاید بتوانید زنده بمانید.

14-بوگوتا ، کلمبیا

شهر بوگوتا ، کلمبیا

بوگوتا مرکز فرآوری و ترانزیت مواد مخدر آمریکای مرکز و حوزه کارائیب است. افراد در روز روشن مورد جنایت قرار می گیرند. اگر شبها در بوگوتا هوس بیرون رفتن کردید حتما وصیت نامه خود را بنویسید .

این شهر از لحاظ جرم وجنایت یک قدم از تمام کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی جلو تر است. بهتر است در صورت امکان با خود اسلحه حمل کنید و پیش از رفتن به این شهر مقداری آموززش نظامی ببینید تا شاید از دزدی های مسلحانه جان سالم به در ببرید.

با وجود افزایش تعداد نیروهای پلیس و گشت های روزانه در بوگوتا اما زیاد بودن تعداد باندهای تبهکار که در زمینه مواد مخدر در کلمبیا فعالیت دارندو برای انجام کار خود دست به هر خشونتی می زنند، بیش از نیروهای پلیس است به همین دلیل پایتخت این کشور شمالی قاره آمریکا جنوبی در لیست خطرناک ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است .

بمب گذاری در خودروهای پلیس بسیار زیاد است که این امر باعث شده داشتن شغل پلیسی در این شهر در رده ی خطرناک ترین شغل های دنیا قرار بگیرید. آمار آدم ربایی به منظور دریافت پول دراین شهرهشت ونیم میلیون نفری بالاست.

15-سیوداد خوآرز،مکزیک

شهر سیوداد خوآرز

از دیگر جنایت خیز ترین شهرهای دنیا می باشد. این شهر در شمال مکزیک قرار دارد و دارای مرز مشترک با آمریکاست و بالاترین میزان جرم و جنایت در حال افزایش را در دنیا دارد. این شهر با جمعیت نسبتا کمی که دارد یکی از دروازهای ورود مواد مخدر به آمریکا و کانادا است. به حدی میزان جرم وجنایت در این شهر بالا رفته که از آن به عنوان منطقه جنگی یاد می شود.

هر روز 100.000 فقره جرم و جنایت در این شهر صورت میگیرد ، طبق آمار به دست اماده به طور متوسط هر روز 120 نفر در روز کشته می شوند.اگر به این شهر سفر کردید هر روزه با صحنه درگیری گروه های مافیایی قاچاق مواد مخدرمواجه می شوید.به طور میانگین 50 درصد از مردم این شهر معتاد هستند.

 

یزدان گشت سفیران با شعار « یک اتفاق ساده اما زیبا…!:» یک اتفاق زیبا را به سادگی به سرانجام میرساند .
هدف تیم یزدان گشت سفیران رضایت و آسایش شما عزیزان در پناه یزدان است.
با ما سفر کنید و در لحظه زندگی کنید. 02141454

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :