021-41454

مسیر زمینی ارمنستان

مسیر زمینی ارمنستان

مسیر زمینی ارمنستان

مسیر زمینی ارمنستان

مسیر زمینی ارمنستان

ارمنستان کشوری کوهستانی که از جنوب مشرف به ایران و از سمت جنوب غرب با کشور خود مختار و مستقل نخجوان و از سمت غرب با ترکیه و در شمال با گرجستان هم مرز میباشد.با مساحتی بالغ بر 29800 کیلومتر و جمعیتی بالغ بر 3.2 میلیون نفر که بالغ بر یک میلیون نفرانها در ایروان ساکن میباشند.

مسیر زمینی ارمنستان اگر مبدا را تهران در نظر بگیریم . ابتدا حرکت به سوی تبریز میباشدکه حدود 600 کیلومتر  فاصله دارد. وبعد به سوی جلفا و بعد سیه رود که فاصله جلفا تا سیه رود حدود 60 کیلومتر میباشد.

مرز میان ایران و ارمنستان نوردوز نام دارد که فاصله سیه رود تا نوردوز 20 کیلومتر میباشد در طی مسیر زمینی ارمنستان حدود 2 تا 3 ساعت در مرز نوردوز معطلی خواهیم داشت.

در مسیر زمینی ارمنستان در کل فاصله تهران تا مرز زمینی نوردوز به ترتیب :

– تهران تا تبریز ۶۰۰ کیلومتر
– تبریز تا جلفا ۱۳۵ کیلومتر
– جلفا تا سیه رود ۶۰ کیلومتر
– سیه رود تا مرز نوردوز (ارمنستان) ۲۰ کیلومتر

2 تا 3 ساعت معطلی در مسیر زمینی ارمنستان  در مرز نوردوز همیشه در نظر بگیرید. کارهای گمرک و عوارض خروج و .. کارها در این مرز انجام میشود.برای گذر از مرز :گذرنامه با بیشتر از  6 ماه اعتبار. عوارض خروج.کارت شناسایی عکس دار معتبر. لازم میباشد.

کلیه وسایلی که در ماشین. یا اتوبوس هست را برداشته با خود به داخل ساختمان گمرک برده.بالغ بر 10 هزار تومان بابت هر نفر به شماره حساب مشخص شده واریز نمایید و رسید انرا دریافت کنید.( عوارض خروج مسیر زمینی ارمنستان ارزانتر از مسیر هوایی است.)وسایل خود را بعد از چک ماموربن گمرک برداشته  و فیش بانکی را ضمیمه پاسپورت کرده و جهت ثبت و مهر  به مامور تحویل دهید.

بعد از دریافت پاس ممهور به سمت گمرک ارمنستان حرکت کنیدحدودا 500 متر  فاصله مامورین گمرکی  و مرزبانان دو کشور پاس را با ظاهر شما تطبیق میدهند.در گمرک ارمنستان فرم ویزا ارمنستان در 2 صفحه را به انگلیسی پر کرده و 10 دلار که البته باید حتما ذرام پرداخت کنید که میشود 4000 درام با فرم و پاسپورت خود به گیشه تحویل داده و لیبل ویزا 21 روزه را در پاس خود دریافت میکنید.

مسیر زمینی ارمنستانفاصله مرز تا ایروان حدود 400 کیلومتر میباشد . به طور کلی کل مسیر 1215 کیلومتر است.

 -ویزای ارمنستان رو می‌توانید از سفارت ارمنستان در ایران  کوچه مجاور پارک دانشجو در چهار راه ولیعصر تهیه کنید که هم راحتتر و مطمئن تر هست هم در مرز زیاد معطل نخواهید شد.تنها تفاوت پرداخت هزینه ویزا در ایران به یورو میباشد.بهترین توصیه برای تبدیل پول به درام ارمنی خرید دلار و تبدیل دلار به درام است اما اگر  ریال همراه خود دارید حتما در مرز نوردورز این کار را انجام دهید  درام ارمنستان تقریبا هفتاد ریال  یعنی هفت تومان می باشد.مسیر زمینی ارمنستان در فاصله مرز ارمنستان تا ایروان رستوران هایی بسیاری با غذاهای لذیذ میباشد. در مسیر زمینی ارمنستان تا ایروان از: مغری: 393 کیلومتر- کاپان 320 کیلومتر- گوریس 250 کیلومترسعی کنید داروهای کودیین دار  همراه خود نداشته باشید در صورت نیاز حتما نسخه پزشک همراه خود داشته باشید.اما عطر . اسپری و دخانیات … مشکلی نخواهد داشت .از این به بعد با سفری  8-9 ساعته مواجه هستیم . سفری در منطقه کوهستانی  با چشم انداز بکر و دست نخورده،گردنه های پیچ در پیچ و سر سبز،جنگل های زیبا و محیطی خلوت،محصور با تپه های سرسبز و پاکیزه.در اصل طبیعت مسیر زمینی ارمنستان به سه قسمت : کوهستانی. نیمه بیابانی و جنگلی تقسیم میشود.ابتدای مسیر منزقه کوهستانی با دره های عمیق .سپس جنگلی و در انتها به جاده ای بسیار شبیه به جاده های ایران  از لحاظ پوشش گیاهی مواجه میشویم.ارمنستان بدلیل ارزانی و بکر بودن محیط و همچنین کنسولگری فارسی زبان سفارت امریکا جهت مصاحبه ویزا به یکی از مقاصد گردشگری توریست ایرانی  تبدیل شده است . حال این سفر جنبه وقت سفارت .پیکاپ ویزا یا توریستی و تفریحی داشته باشد.ایروان دیدنی های بسیاری دارد با ساختمانهای قذیمی و زیبا . و سازه هایی که همچون بلوک شرق ساخت و ساز کمونیست را به وضوح نشان میدهد . مراکز خرید لوکس با قیمت های ارزان.و دیدنی های بسیار  .انتخاب سفر هوایی راحت‌ترین گزینه است. از تهران تا ایروان پایتخت ارمنستان حدود 1.5 ساعت زمان پرواز خواهد بود با پرواز مستقیم ماهان یا آسمان.از مناطق دیدنی این کشور می‌توان به دریاچه سوان، دره گل‌ها، گاسگاد هزارپله، پارک پیروزی، کلیسای گریگور، معبد گارنی و کلیسای گغارد و… اشاره کرد.

هزینه اخذ ویزا و عوارض خروج از کشور در همه تورها به عهده مسافر است.

 جهت اطلاعات،رزرو و اطلاع از هزینه ها و شرایط تور های ویژه ارمنستان کلیک نمایید.

♠ همچنین شما مخاطبان عزیز یزدان گشت سفیران می توانید از خدمات پیکاپ ویزا آمریکا در ارمنستان و همچنین وقت سفارت در این کشور نیز بهره مند گردید که برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش خدمات پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت ما مراجعه نمایید.

 

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :