021-41454

سردترین کوه جهان کجاست

سردترین کوه جهان کجاست

سردترین کوه جهان کجاست

بلندترین قله دنیا اورست است که بیش از 8000 متر ارتفاع دارد و اکثر مردم فکر می کنند که اورست سردترین آب و هوا را دارد اما این طور نیست و سردترین کوه جهان در شمال شرق آمریکا واقع شده است و کمتر از 2000 متر ارتفاع دارد در گذشته بومی ها به این کوه خانه روح بزرگ می گفتند اما امروزه به سردترین کوه شهرت دارد.

کوه واشنگتن در در منطقه ای معتدل قرار دارد اما آب و هوایش بسیار سرد است به گونه ای که از آب و هوای اورست و قطب سردتر می باشد.

جالب است بدانید که ایستگاه آب و هوایی این منطقه را با زنجیر به زمین بسته اند هنگامی که طوفان های شدیدی می وزد ایستگاه آب و هوا تخریب نشود.

حداقل دما ثبت شده -46 درجه سانتی گراد بوده است و باد های این منطقه رکوردار است.

110 روز در سال در این منطقه باد می وزد.سال 2004 به دلیل بادهای با سرعت زیاد و دمای -42 درجه سانتی گراد دمای این کوه به -74 درجه سانتی گراد رسید.

 

چگونه این بادهای شدید به وجود می آید؟

تفاوت دما در بین شمال شرقی و اقیانوس اطلس ,فشار خط ساحلی را پایین می آورد و باعث وزش بادهای شدید می شود. سردترین کوه جهان به مدت 62 سال رکوردار در وزش باد بود که در سال 1996 رکورد این کوه شکسته شد و رکورد بادهای این کوه را طوفان اولیویا در استرالیا با سرعت 407 کیلومتر در ساعت شکست.

علاوه بر وزش بادهای شدید بارش برف سنگین هم می بارد و تقریبا در تمام سال در این منطقه برف می بارد در سال 1969 در طول یک روز 1/25 متر برف بارید.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :