021-41454

روند پیشرفت دبی

هتل رز ریحان

روند پیشرفت دبی

روند پیشرفت دبی

روند پیشرفت دبی

دبی در اصل کشوری با 183  سال قدمت میباشدقبل از سال 1833میلادی دهکده ای خشک و کوچک  و تابع شیوخ ابو ظبی بود،شیخ مکتوم با 800 نفر از خویشاوندان و وابستگان به این روستای کوچ کرد و سپس حکمرانی خاندان ال مکتوم ودبی آغاز شددر اصل کلمه دبی از دبا نشات گرفته که نوعی ملخ است. که شاید از فرهنگ ملخ خوری اعراب و غذاهای دبی سرچشمه گرفته.

حال دبی کشوری زیبا پایتخت تجاری،توریستی، با سازه های حیرت اور و افسانه ای. برج های سر به فلک کشیده رستورانهای لوکس ، بندرهای تجاری فعال،هزاران نمایشگاه و میلیونها مسافر و توریست . هتل های  زیبا 3.4.5 ستاره . استخر و اماکن دیدنی ،تجارت آزادطلا و دارنده بزرگترین بندر دست ساز. روند پیشرفت دبی  بسیار چشم گیر میباشد.در اطلاعات کلی دبی  دیدیم که دبی در کنار شهر دیره ،بندر مهم برای  بازرگانان غربی قرار دارد.ذبی یا امارات بطور فزاینده ای در حال پیشرفت و رشد روز افزون میباشد.اهمیت اقتصادی و تجاری خود را از سال 1970  یعنی 46 سال پیش بدست اورده و این همه پیشرفت در 46 سال فقط.یعنی نمودار روند پیشرفت دبی چندین برابر سریع‌تر از کشورهای غربی است . چرا؟کشوری  تنها با قدمت 183 سال با چه توانایی و چه ابزاری در دست داشته .روند پیشرفت دبی به این سرعت چی میتونسته باشه؟ شیخ مکتوم چگونه روستای دبی را تبدیل به دبی امروزی کرد.دبی کشور نفت خیزی است اما نکته جالب این است که سرمایگزاری عمده خود را بروی نفت انجام نداده است . دیدنی های دبی بیشمار است .تکنولوژی آن  بسیار پیشرفته است.دبی بدنبال متنوع کردن اقتصاد کشوربه هر طریقی بود و با کمک غرب و نظام سرمایه داری غرب و دلارهای نفتی و دنیایی از خواسته هایی که داشتند.شروع به ساخت و ساز کردند. یکی از مهمترین دلایل روند پیشرفت دبی در ساخت و ساز بود. ساخت بلندترین برج جهان برج الخلیفه و ساخت جزایر مصنوعی شاید آغاز گر این پیشرفت چشمگیر بود.جالب اینجاست که 35 روز بعد از احداث این برج طبقه اصلی ان ریزش کردو همه فعلان اقتصادی و سرمایه گذارانش را متعجب کرد.

دبی در اصل محلی برای پیاده کردن ایده های اروپایی و امریکایی بدل گشت با پول نفت و دلار حاصل شده ونیروی کار ارزان از کارگران اسیایی شروع به ساخت و سازه کردن. نماد دبی برج العرب  بود اما شیوخ سعی کردن نماد راعوض کنند چون در اصل نمای پشتی آن یک صلیب ایستاده بزرگ است .در حال حاضر گردشگری و جذب توریست یکی از استراتژی های اصلی است هر ساله میلیونها دلار به این کشور از راه توریستی سرازیرمیشود.

حال دبی پایتخت خریدخاورمیانه نامیده میشود.

دبی گویا بدنبال ثبت رکورد بود شاید این دلیلی بر مطرح شدن و رشد اقتصادی و سرازیر شدن دلار به این کشور میباشد. رکوردی از بزرگترین و بلندترینهای دنیا.

بلندترین ساختمان دنیا:برج الخلیفه با ارتفاع 828 متر

برج العرب

بزرگترین مرکز خرید (دبی مال):با مساحت یک میلیون و 124 هزار متر مربع

دبی-مال

بزرگ ترین آبنمای دنیا(دبی فانتین)طول 275 متر و پرتاب 150 متر

دبی فانتین

بزرگ ترین هتل ساخته شده دنیا، “برج رز و ریحان” با 333متر اشاره کرد.

رز_ریحان

در کنار این پیشرفت ساخت و ساز شهر دبی تکنولوژی های خاص و خدمات جالبی روز به روز ارایه میدهد از جمله ماشین های زیبا با بهترین برندها و کیفیت،فرودگاه   بسیار زیبا و مجهز ،درختان هوشمنددر میان شهر میتوانند  با اتصال به آن گوشی هایشان را شارژ کنند نخل های هوشمند علاوه بر شارژ ابزار و اتصال به وای فای . میتواند اطلاعات محلی،محل های سایه و خنک،فضاهای خالی برای نشستن و استراحت و اطلاعات محلی را در اختیار افراد قرار دهیم.این نخل ها اولین بار در پارک زعبیل  و دومی این نخل هوشمنددرنزدیکی برج العرب نصب گردید. ارتفاع این درختان 6.5 متر است و خورشیدی است و بصورت برگ است.

 

نخل هوشمند

هولوگرام های اعجاب انگیز دبی

شاید با این تکنولوژی صنعت فیلم سازی کاملا دگرگون شود.نمایشهای 7 بعدی تصاویر زنده در دبی. مرز میان واقعیت و تصویر واقعا قابل تشخیص نیست.

 

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ،  مجری مستقیم انواع تور و در این راستا تور دبی با بهترین کیفیت و خدمات با در دست داشتن تیم کاری کاملا با تجربه  بهترین امکانات رفاهی و گارانتی چندین هتل تور شما را با بهترین هتل ها فراهم نموده و لحظات خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد.

 

جهت اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور دبی امارت کلیک کنید.

مطالب مرتبط

هتل گرند پارک لارا آنتالیا هتلی 4 ستاره و زیبا واقع در منطقه کمر آنتالیا در ترکیه می باشد که دارای فاصله 16 کیلومتری تا فرودگاه آنتالیا را دارد و همچنین دارای فاصله 20 کیلومتر تا مرکز شهر آنتالیا می باشد و این هتل با امکانات رفاهی تکمیل خود به همراه خدمه مجرب و خوش برخورد آماده پذیرایی از میهمانان تور آنتالیا می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :