021-41454

روز پرچم در کانادا

روز پرچم در کانادا

روز پرچم در کانادا »

این روز در پانزدهم فبریه سال 1965 برای اولین بار به نام اختصاری روز پرچم افتتاح شد .

پرچم ملی کانادا به پرچم برگ درخت افرا نیز معروف است چرا که در وسط ان  برگ درخت افرا وجود دارد که نماد محیط زیست کانادا است

و در این روز در بسیاری ساختمانها حتی خانه های شخصی عکسی از برگافرا برافراشته میشود.

برخی مردم در این روز پینهایی به شکل پرچم کانادا به لباسشان میزنند و بسیاری از مدارس کلاسهای مخصوص روز ملی پرچم کانادا و تاریخچه آن برگزار میکنند.

روز ملی پرچم کانادا جزء تعطیلات رسمی این کشور محسوب نشده و مدارس،سازمانها،شرکتها و فروشگاهها در این روز باز بوده و وسایل نقلیه عمومی و ادارات دولتی نیز طبق برنامه هرروزه کار میکنند.
نشان امروزی این پرچم حاصل مذاکرات متعددی در اوایل سال 1960 میباشد.

 George F.G. Stanleطراح پرچم کنونی کانادا شد که از کالج سلطنتی ارتش کانادا الهام گرفته شده است.این پرچم توسط گروهی متشکل از مجلس شوراها به اتفاق آرا در 29 اکتبر 1965 انتخاب شد و در پانزدهم فبریه همان سال برافراشته شد.

مهمترین سمبل روز پرچم پرچم ملی کانادا است که شامل دو قسمت عمودی قرمز است که توسط یک بخش سفید از هم جدا میشوند و تصویر قرمزی از برگ درخت افرا در قسمت سفید آن وجود دارد.

عرض پرچم دو برابر ارتفاع آن است و ارتفاع هریک از مستطیلهای قرمز نیز دو برابر عرضشان است.

بخش سفید مرکزی مربع میباشد ولی اندازه برگ افرا بطور رسمی مشخص نشده است.وزارت میراث فرهنگی کانادا دستورالعملی را جهت ساخت جوهر قرمز به کار گرفته در پرچم منتشر کرده است.

تصویر برگ درخت افرا تنها در پرچم بکار نرفته بلکه تمبرهای پست،پینها و گلهای سفید و قرمز بزرگراهها نیز استفاده میشود.

در حال حاضر دولت تلاش های مختلفی برای زنده نگه داشتن تاریخ می کند.

لینک مرتبط:

مطالب مرتبط

معبد پانتئون در ایتالیا که به معبد رومی نیز شهرت دارد ، یکی از معابد معروف در کشور ایتالیا و شهر رم می باشد.معبد پانتئون از جمله بزرگترین گنبد های در دنیا و از شگفتی های معماری بحساب می آید تا جایی که یکی از با نفوذ ترین و پر آوازه ترین بناهای معماری در تاریخ بحساب می آید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :