021-41454

درباره مردم گرجستان

درباره مردم گرجستان

جمعیت مردم گرجستان ۷٬۱۴۲٬۰۰۰  نفر می باشد که در کشوری با فرهنگ کهن شرقی زندگی می کنند و بشدت در حال مدرنیته شده و مایل شدن به فرهنگ اروپایی هستند و در حال حاضر این کشور نیمه اروپایی و نیمه آسیایی بوده و از اهداف سیاسی این کشور عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا می باشد.

همچنین باید گفت که این ترکیب فرهنگی یعنی مدرنیته شدن روز افزون با حفظ فرهنگ کهن شرقی خود زیبایی خاصی به ساختار فرهنگی این کشور و مردمانش بخشیده است. مردم این کشور زیر سایه یک حکومت جمهوری نیمه ریاستی متمرکز زندگی می کنند.

درباره فرهنگ مردم گرجستان باید گفت که فرهنگ اکثر مردم این کشور ، اغلب فرهنگی ویژه مردم گرجی بوده که عنصر اصلی فرهنگ قفقازی می باشد و دارای وجه مشترک های زیادی با سایر فرهنگ‌ های اقوام قفقاز می باشد و یقینا مردم فرهنگ گرجستان جزو غنی ترین فرهنگ های موجود در دنیاست.

زبان مردم این کشور گرجی بوده که عنصر اصلی فرهنگ قفقازی بوده و یکی از 14 زبان دنیا است که دارای الفبا مخصوص خودش می باشد. زبان گرجی یکی از زبان‌های قفقازی و از خانوادهٔ زبان‌های کارتولی می‌باشد.

در کشور گرجستان بزرگترین قومیت این کشور را گرجی ها تشکیل می دهند و در واقع قدرت مرکزی و اصلی در دست آن هاست و همچنین آذربایجانی های گرجستان طبق آمار بزرگترین اقلیت این کشور هستند.

بطور دقیق طبق آخرین برآورد تقسیم بندی های قومیتی در این کشور بدین صورت است : گرجی‌ ها 83.8 درصد ، آذربایجانی‌ها 6.5 درصد ، ارمنی‌ها 5.7 درصد ، روس‌ها 1.5 درصد و 1.8 درصد سایر اقوام .

درباره مردم گرجستان » مذهب

غالب دین رایج در این کشور ، دین مسیحیت و شاخه ارتدکس می باشد. طبق آماری که در سال 2002 گرفته شده است ، حدود 70 درصد مردم گرجستان دارای دین و مذهب مسیحیت ارتدکسی هستند که پیرو کلیسای ارتدکسی گرجستان می باشند و در واقع دین رسمی این کشور همین مسیحیت می باشد.

بعد از مسیحیت ، در گرجستان دین اسلام بزرگترین اقلیت مذهبی می باشد که این جمعیت مسلمان را بطور غالب از آذربایجانی های گرجستان و سایر اقوام در این کشور من جمله آجاریا متشکل می گردد.

بعد از مسلمانان ، جمعیت ارتدکسی روسی و البته بعد آن ارامنه ، ژرمن های پروتستانی و آپوستولیک ها از دیگر اقلیت ها مذهبی در کشور گرجستان می باشند.

درباره مردم گرجستان » هنر

مسلما آنچه که باید از این فرهنگ غنی در کشور گرجستان انتظار داشت ، دارا بودن پشتوانه هنری قوی مردم گرجستان در زمینه های مختلف هنری است که مشهورتزین این شاخه ها ادبیات ، خطاطی و خوشنویسی ، تئاترو سینما ، موسیقی مخصوص به خود و همچنین رقص های سنتی و بسیار ویژه خود.

خط گرجی یکی از 16 سیستم نوشتاری در جهان است که بسیار دیرینه است و همچنین هنر خوشنویسی در این کشور قدمتی دیرینه و جندین قرنه دارد و همچنین ادبیات این کشور دارای قدمت 2500 ساله است که به پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

“شاردن” یک گردشگر نامیِ فرانسوی که در سفرنامه خود یک توصیف دقیق و کاملی از گرجستان آورده است اظهار داشته که : ” نژاد مردم گرجستان بجرات پاکترین و اصیل ترین نژادهای شرق و همچنین خالص ترین نژاد ها است.”

از برخی از آداب و رسومِ درباره مردم گرجستان که در برخورد با آن ها متوجه خواهید شد:

  • مهمان نوازی بسیار صمیمانه آن ها
  • آداب و رسوم خاص هدیه دادن بخصوص در کریسمس و اینکه الزامی به هدیه گران قیمت نمی باشد
  • مردم این کشور در هنگام سلام با نزدیکان خود می گویند: “گام جوبا” که بمعنای سلام می باشد.
  • در هنگام صرف غذا آداب و رسوم خاص خود را دارند و به هیچ وجه با عجله نمی خورند و در واقع غذا خوردن را بهانه ای خوب برای بودن در کنار عزیزان و دوستان خود می دانند ، می گویند نباید غذا در بشقاب باقی بماند و میزبان معمولا حداقل سه بار غذا تعارف می کند و هر بار که بیشتر بکشید میزبان خوشحال تر می شود !
  • ازدواج در گرجستان : اکثر زوج ها به مراسم مذهبی اکتفا کرده و معمولا آن را بصورت رسمی ثبت نمی کنند و بنظر میرسد که در گرجستان قباله ازدواج کاربردی ندارد

اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور گرجستان

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم
    از وبسایت ما دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :