021-41454

درباره اقتصاد آمریکا

درباره اقتصاد آمریکا

درباره اقتصاد آمریکا

درباره اقتصاد آمریکا

همه ی ما می دانیم که ایالت متحده آمریکا به دلیل داشتن منابع غنی و فراوان در بسیاری از حیطه های تولیدی مقام اول را به خود اختصاص داده است. همچنین اقتصاد این کشور از نوع سرمایه داری انحصاری و اقتصاد کاپیتالیستی می باشد.
اقتصاد ایالت متحده آمریکا به بخش خصوصی واگذار شده است.

تا جایی که بخش دولتی تنها 4/12% تولید ناخالص ملی را سالیانه دربر میگیرد.با این حال75 درصد از تولید ناخالص ملی محصول بخش خدماتی می باشد. نکته قابل توجه این است که تولیدات کشاورزی آن حدود 1 % تولید ناخالص ملی این کشور است، اما همین سطح تولید اندک حدود 60% کل تولیدات کشاورزی جهان است.

درباره اقتصاد آمریکا » جزئیان

–    تولید ناخالص داخلی ایالت متحده آمریکا

تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از13 تریلیون دلار یعنی حدود 20% تولید ناخالص جهان به عنوان نخستین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود.

–  بزرگترین محصولات تولیدی ایالت متحده شامل

مواد شیمیایی، تولیدات نفتی، فولاد، خودرو، تولیدات صنایع هوایی، ارتباطات، الکترونیک، تولیدات غذایی و مصرفی، صنایع معدن و چوب و دارای رتبه های اول در زمینه های تولید برق ظرفیت پالایش نفت،ذخیره های ذغال سنگ،تولید انرژی بادی، انرژی هسته ای.

–    حجم مبادلات

ایالت متحده آمریکا پس از آلمان وچین سومین صادرکننده بزرگ جهان است، همچنین این کشورجزء بزرگترین کشور های وارد کننده نیز می باشد.از جمله بزرگترین شرکای تجاری در این زمینه به ترتیب می توان به کشور های کانادا، چین، مکزیک ، ژاپن و آلمان اشاره کرد.

–   بزرگترین اقلام صادراتی این کشور:

تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، کالاهای مصرفی غیراز اتومبیل خودرو و تولیدات وابسته، تولیدات صنایع وابسته تولیدات صنایع غذایی، تولیدات صنایع هوایی می توان اشاره کرد.

بزرگترین اقلام وارداتی به ترتیب:

کالا های مصرفی( غیر از اتومبیل)، سوخت ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، تولیدات خودرو، صنایع غذایی و صنایع هوایی هستند.

در سال های آخرریاست جمهوری جرج دابلیو بوش، بسیاری از شرکت های بزرگ مثل: فنی می،فردی مک،لمان برادرز،مریل لینچ، واشنگتن موچوال و واکوویا دچار ادغام و ورشکستگی شدند، همین مسئله بحران اقتصادی قابل توجهی را در وال استرت ایجاد کرد.

در واکنش به این قبیل مشکلات اقتصادی کاخ سفید و کنگره آمریکا بلا فاصله قانون بهبود سرمایه گذاری مجدد 2009 را تصویب کرد که به موجب آن بالغ بر 700 میلیارد دلار از خزانه ملی برای پشتیبانی از وال استریت و تزریق نقدینگی در بازارها در نظر گرفته می شود.
به هر حال کشورایالت متحده آمریکا با وجود داشتن همه شرایط مساعد طبیعی در سال های اخیر بزرگترین بدهکار جهان بوده است.

» آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ، خدمات پیکاپ پاسپورت آمریکا و وقت سفارت آمریکا شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا آمریکا یا وقت سفارت آمریکا در اسرع وقت از آژانس یزدان گشت سفیران ، بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

پیکاپ ویزا آمریکا | وقت سفارت آمریکا

شماره تماس : 41454 – 021

تور وقت سفارت آمریکا در آنکارا ترکیه

تور وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

مطالب مرتبط

ین هتل از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :