021-41454

خورشید مصنوعی در ایتالیا

خورشید مصنوعی در ایتالیا

خورشید مصنوعی در ایتالیا

خورشید مصنوعی در ایتالیا

خورشید مصنوعی در ایتالیا

در کشور ایتالیا در روستایی به نام ویگانلا مردم از دیدن نور خورشید محروم هستند بنابراین تصمیم گرفتند خورشید مصنوعی درست کند تا بتوانند از دیدن نور خورشید لذت ببرند اا ایده خورشید مصنوعی چگونه به ذهن آن ها رسید ؟ باید در پاسخ بگوییم که آن ها از نروژی ها تقلید کردند.

یکی از نقاط سکونتی روی زمین که در آن خبری از خورشید نیست، کوچک شهر ریوکان نروژ است، مردم این شهر در ۶ ماه از سال هیچ خورشیدی را نمی توانند در آسمان ببینند و علت آن هم شیب تند کوه های اطراف شهر است.

ایده ی روشن کردن شهر، اولین بار در ۱۰۰ سال پیش به ذهن Sam Eyde موسس این شهر رسید،

او در این هر زندگی می کرد چون یک کارخانه خیلی بزرگ داشت که آن را مدیریت می کرد.

شروع انجام پروژه

شهر ریوکان نروژ به این علت برای این کار انتخاب شد چون آبشاری ۱۰۴ متری داشت و این آبشار می توانست الکتریسیته ی مورد نیاز شهر را تامین کند.

مدیر این کارخانه تلاش بسیار یادی کرد برای این که ای ایده را عملی کند اما نتوانست چرا که تکنولوژی ای که برای این کار لازم بود، در آن دوران وجود نداشت.

به جای آن تصمیم گرفت تا واگنی بسازد که بتواند اهالی شهر را با هزینه ای کم به بالای کوه ببرد تا بتوانند نور خورشید را ببینند هنوز هم مردم از این واگن ها استفاده می کنند ت بتوانند بروند خورشید را ببینند.

در سال ۲۰۰۵ بود که پروژه ی روشن شدن شهر دوباره توسط مارتین اندرسون احیا شد. مارتین یکی از هنرمندان ریوکان و ساکن این شهر بود او با کمک آینه هایی نور خورشید را منعکس کرد در ابتدا متوجه شد که چمن ها رشد می کنند بنابراین انگیزه پیدا کرد تا ایده اش را عملی کند.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :