021-41454

بازار علی پاشا در ترکیه

بازار علی پاشا در ترکیه

بازار علی پاشا در ترکیه

ترکیه جاذبه های گردشگری و بازارهای سنتی و رنکارنگی دارد در این متن شما را با بازاری در شهر ادیرنه آشنا می کنیم.ادیرنه یکی از شهرهای بسیار قدیمی ترکیه است که در مرز یونان و بلغارستان قرار دارد .

در دوره عثمانی پایتخت بوده است و دراین شهر خانه و ساختمان و بازارهای قدیمی و باستانی وجود دارد و به همین دلیل جزو میراث فرهنگی ترکیه به حساب می اید و در هر دوره نام های مختلفی داشته است.

در بازار ادیرنه پوشاک و سوغاتی و انواع ادویه ها و شیرینی مخصوص ترک ها و.. وجود دارد و علاوه بر بازارش از مساجد و ساختمان های قدیمی اش دیدن کنید و این بازار در سال های 1471  و 1569 ساخته شده است.

این شهر تاریخی توسط سلطان مراد فتح شد و تا هنگام فتح استانبول پایتخت عثمانی ها بوده است.مسجد سلیمانیه یکی از بهترین.

شاهکارهای معماری ترکیه است و سینان ان را طراحی و ساخته است.

سلطان سلیم دستور داد که این مسجد ساخته شود و معمار سینان ان را طراحی کرد و دارای 4 مناره و سنگ های تراش داده شده زیبایی است

مجتمع باریزید دوم در  سواحل رودخانه این شهر قرار دارد که شامل مسجد ,عمارت خانه,حمام,مطبخ و انبار اذوقه,دارالشفا و مدرسه طب است و

مکانی در این مجتمع برای درمان بیمارهای روانی وجود دارد.

و چندین کاروانسرا در ادیرنه موجود می باشد که رستم پاشا و احمد پاشا و تاشحان نام دارند.

از دیگر مکان های دیدنی ادیرنه می توان به محل برگزاری کشتی  سنتی سارای ایچی اشاره کرد و همچنین از کاخ همایونی که برای دوره عثمانی است حتما دیدن کنید.

همانطور که در بالا گفتیم ادیرنه شهری مرزی است که این مرز توسط رودخانه مریچ از هم جدا می شوند طولش 263 متر و عرضش 7 متر لست و 12 طاق دارد.

 

اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :