021-41454

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

اب انبار باسیلیکا یکی از قدیمی ترین و با شکوه ترین ساختمان ها در ترکیه محسوب می شود که در بخش جنوب غربی مسجد ایاصوفیه واقع شده است اب انبار باسیلیکا بسیار قدیمی است و به دستور امپراطور بیزانس ساخته شد این آب انبار زیر زمینی بسیار بزرگ در ترکیه بین مردمان به باتان سیسترون معروف است و دلیل این نام گذاری به خاطر این بود که ستون های زیرزمینی بسیار زیادی وجود داشت.

این اب انبار طولی برابر با 140 متر دارد و عرض آن هم 70 متر است برای این که بخواهید به این مجموعه وارد شوید باید 52 پله را پایین بروید در این مخزن اب 336 ستون بسیار بزرگ جای گرفته است که فاصله هریک از این ستون ها از هم در حدود 5 متر است و در هر ردیف در مجموعه 28 ستون قرار گرفته است.

کف آب انبار ها اجر فرش شده است و روی ان را با ملاتی پر کرده اند  غیر از تعدادی از ستون ها که شکل های مختلفی دارند باقی ستون ها استوانه ای شکل هستند و شما در بین این ستون ها آثار هنری قابل توجهی می توانید ببینید درباره این ستون ها داستان ها وافسانه های بسیاری سینه به سینه نقل شده است.

یکی از افسانه هایی که در این باره وجود دارد این است که در گذشته سه هیولا وجود داشته است که به شکل زنی بوده است و در بین این اب انبار زندگی می کرده است.

 

بازسازی آن

آب انبار باسیلیکا در دوره های زمانی مختلف چندین بار مرمت و بازسازی شده است برای مثال سلطان احمد سوم یک بار در سال 1723 میلادی این ساختمان را مورد بازسازی قرار داد بعد ها هم در سال 1909 میلادی دستخوش تغییرات اساسی واقع شد آب انبار ها زمانی مورد اسیب واقع شدند که ستون ها در ممعرض نابودی قرار داشت.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :