021-41454

معرفی شهر گوریس ارمنستان

معرفی شهر جرموک و سیسیان ارمنستان

معرفی شهر گوریس ارمنستان

معرفی شهر گوریس ارمنستان

گوریس که پس از کاپان دومین شهر مهم استان سیونیک در کشور ارمنستان می باشد؛ در واقع در دره رودی به نام رودخانه گوریس واقع شده است این دره با کوههای زنگه زور احاطه شده است. این شهر تا مرکز استان سیونیک یعنی کاپان حدود 70 کیلومتر فاصله دارد گوریس در میان تپه های بسیار سرسبز قرار گرفته است و شهرت آن به خانه هایی است که در میان کوه همچون غار ساخته شده. سنگهای هرم شکل در شرق شهر گوریس یکی از جذاب ترین سایت های گردشگری این شهر محسوب می شود. همچنین فاصله این شهر تا پایتخت ارمنستان حدود 254 کیلومتر می باشد.
کلیسای سوری هریپسیمه در بخش قدیمی این شهر مربوط به قرن 4 میلادی است. این کلیسا در قرن 16بازسازی شد، اما در دوره اتحاد جماهیر شوروی بسته شد پس از آن مجددا این کلیسا به روی همگان باز شد.
آب و هوای شهر گوریس
همانطور که تابستان این شهر بسیار گرم است، زمستان آن نیز با برف و سرمای شدیدی همراه است. متوسط دمای این شهر بین -1 تا -2 درجه سانتیگراد می باشد. میزان متوسط بارندگی در این شهر حدود 700میلیمتر گزارش شده است.
شرایط فرهنگی – مذهبی – اجتماعی شهر گوریس
گوریس یکی از مراکز مهم آموزشی در استان سیونیک می باشد؛ دانشگاه دولتی گوریس، در این شهر 2 کالج، 7 مدرسه، 7 مهد کودک، 2آ موزشگاه موسیقی ، 2مدرسه ورزشی و یک مدرسه مخصوص هنرها نیز دایر شده است.
کلیسای جامع سنت گریگور هم در گوریس وابسته به کلیسای ارامنه می باشد.
شهر گوریس با دو شهر نویش از بلاروس و شهر وینه ایسره از فرانسه  همخوانی بسیار دارد.
همچنین فرود گاه شهر گوریس در سال 2016 افتتاح شد.
شرایط اقتصادی شهر گوریس
در شهر گوریس بیشتر صنایع کوچک فعال می باشد، واحد های صنایع غذایی کوچک این شهر دارای ودکاهای دست ساز از جمله انواع میوه جات مثل توت، زرد آلو و غیره می باشد. همچنین این شهر یکی از شهر های تولید کننده برق در ارمنستان می باشد.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ارمنستان

تور وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان با آژانس یزدان گشت سفیران تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر بر لینک بالا کلیک نمایید:

021-41454

مطالب مرتبط

دولت کشور ایتالیا یک طرح آزمایشی را به اجرا در آورده که در طی آن 70 نفر از خلاف کارانی مانند کیف قاپ ها ، مصرف کنندگان مواد مخدر و ... بجای سپری کردن بقیه عمرشان و مدت حکمشان در زندان می توانند در شهر در راستا تور ایتالیا ، گردشگران و توریست ها را راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :