021-41454

پرواز چارتر چیست؟

پرواز چارتر چیست؟

پرواز چارتر چیست؟ »

پرواز چارتر چیست؟

تعریف : پرواز چارتر پروازهایی هستند که طبق درخواست و سفارش یک شرکت ، سازمان ، آژانس مسافرتی ، ارگان و … به اجاره در می آید که در مسیر خاصی هستند که شرکت یا هر سازمان متقضی می تواند آن را بصورت یک طرفه یا دو طرفه اجاره کند و در این راستا می بایست با ایرلاین مد نظر قرارداد مدت دار داشته باشد.
بعنوان مثال فرض کنید که یک شرکتی دارید و می خواهید در یک تاریخی پروازی از مثلا ایرلاین ماهان در اختیار کارمندان شرکت شما باشد که در آن تاریخ از شهری به شهر دیگر کارمندان شرکت را جابجا کند پس در این راستا باید با خط هواپیمایی ماهان قرارداد داشته باشید و در تاریخ دلخواهتان آن ساعت پرواز را بگیرید.
یا مثال بهتر ( والبته پرکاربردتر برای پروازهای چارتری) آژانس های مسافرتی هستند که با اکثر ایرلاین ها این قرارداد را دارند و پرواز چارتری می گیرند.
بیشتر پرواز های چارتری برای پرواز در بازه زمانی خاصی مانند نوروز یا مثلا برای تابستان گرفته می شوند ، فرض کنید بعنوان یک آژانس مسافرتی برای یک تور نوروزی می خواهید مسافران خود را در مسیر یا مسیرهای خاصی در این بازه زمانی جابجا نمایید.
ایرلاین مورد نظر نیز در این راستا خدمات مورد نظر را قالب پروازهای چارتری ارائه می کند و آزانس مسافرتی که تور خود را بر اساس چارتر انجام می دهد ، از نظر هزینه پرواز خدماتشان را با قیمت ارزان تر ارائه می کنند که این بخاطر همان پرواز چارتری بوده و ارزانی آن دال بر خدمات متوسط نیست.

اصطلاحات و انواع پرواز چارتر

حال که در مورد آژانس های مسافرتی صحبت کرده ایم باید بگوییم این قضیه در مورد هتل ها نیز وجود دارد و آژانسی که پرواز و رزرواسیون هتل را بر اساس چارتر انجام می دهد ، در واقع تورهای چارتری دارد و در این همکاری به شرکت های هواپیمایی و همچنین صاحبان آن هتل ها چارتر دهنده و به آژانس ها هواپیمایی ، ارگان ها با شرایط واحد و موسسات گردشگری که بدین روش خدمات را ارائه می کنند چارتر کننده می گویند.
نکته : وقتی صحبت پرواز چارتر می شود حتما نیاز به رزرو کل هواپیما نیست بلکه چارترکننده می تواند مثلا بخشی از صندلی ها هواپیما را چارتر نماید و بنابراین در پرواز چارتری دو مفهوم داریم:
Full Charter : اجاره تمام صندلی های هواپیما و کل پرواز توسط آن ارگان یا آژانس
Seat Charter : اجاره تعدادی یا فقط بخشی از هواپیما و نه کل آن
از معایب پرواز چارتری این است که همانطور که مشخص است این نوع پرواز قابل کنسل کردن یا عوض کردن تاریخ نمی باشد و بنابراین به همین دلیل چارترکننده همیشه این دغدغه را دارد که آن پرواز یا بخشی را که اجاره کرده پر نشود و در حالت چارتر دهنده در هر حالت کل هزینه در قرارداد را دریافت می کند. اما از طرفی هم مسئولیت حمل و نقل داخلی افراد و لوازم و بار آن ها و اتفاقاتی مانند تاخیر ، گم شدن وسائل و … به عهده چارتر دهنده بوده و در این راستا چارترکننده و مسافران مسئولیتی نخواهند داشت.
قاعدتا این گونه پروازها امکان انصراف و تغییر تاریخ و یا پس دادن بلیط را از سوی مسافرین نخواند داشت و مبلغ پرداختی قابل استرداد نیست لذا ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز مستقیما متوجه چارترکننده بوده و در هر شرایطی چارتردهنده هزینه کامل را دریافت می کند.

انواع سیت چارتر Seat Charter

سیت چارتر به صورت مشخص: چارترکننده می بایست یک تعداد مشخصی از صندلی را به صورت رفت و برگشت تا تاریخی مشخص و در یک مسیر پرواز برای ایرلاین بفروش رساند.

بک تو یک: مانند مورد فوق می باشد با این تفاوت که چارترکننده باید فاصله زمان بین تاریخ رفت و برگشت را به ضرورت رعایت کند.

شناور: درست مانند مورد بالا می باشد با این تفاوت که چارترکننده فاصله زمان بین تاریخ رفت و برگشت را ضرورت ندارد که رعایت کند.

_________________

رزرواسیون پروازهای داخلی و خارجی

پرواز به اقصی نقاط جهان ، رزرو کلیه مسیرهای بین قاره ای ، کشوری ، داخلی کشورها

پرواز های سوتو (Soto)

پرواز کلیه مسیرها از سرتاسر جهان به ایران

پرواز های ایران ایر ، ترکیش ، امارات ، لوفتانزا ، قطر و …

 »» منتظر تماس شما عزیزان هستیم:

021-41454

یزدان گشت سفیران ، متخصص در خدمات رزرواسیون پرواز

» مشاهده تور های خارجی

مطالب مرتبط

هتل گلدن پالاس ایروان ارمنستان هتلی 5 ستاره و زیبا واقع در فاصله چند دقیقه ای تا میدان جمهوری و مرکز شهر ایروان ارمنستان ، واقع در خیابان آزاد توتیان و دارای فاصله 20 حدود دقیقه تا فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ارمنستان می باشد. این هتل با امکانات رفاهی تکمیل و با خدمه مجرب و خوش برخورد آماده پذیرایی از میهمانان تور ارمنستان می باشد.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :